Kolejny w ostatnim czasie rebranding z Częstochowy. Tym razem nowe logo zafundował sobie Miejski Dom Kultury w Częstochowie. Nowe logo MDK wydaje się proste i konkretne, a do tego moim zdaniem bardzo estetyczne.
Autorem utworu dla MDK Łukasz Piskorek. Oprócz logo stworzone zostały także projekty podstawowych elementów tożsamości wizualnej, takich jak np. wizytówki. Nowe logo MDK jest w zamyśle prostym przedstawieniem tzw. Pana Kulturalnego spoglądającego na odbiorcę przez okulary spod czarnego melonika. Obowiązkowo posiada on również modne w ostatnim czasie wąsy.
Mimo tej powagi wizerunek postaci przedstawiony został w dosyć luźny sposób, co zapewne ma zachęcić do odwiedzania tego miejsca zwłaszcza osoby z młodszego pokolenia.
Twórca logo zaproponował również ciekawe jego warianty uzupełniające, których będzie można używać w różnych sytuacjach. Warty uwagi jest zabieg z ruchomymi oczami, które spoglądają zawsze w kierunku, w którym powinien zwrócić uwagę odbiorca. Proste, a jakże skuteczne.
Moim zdaniem nowe logo MDK w Częstochowie jest bez porównania lepsze od poprzednio używanego wzoru. Stary, zużyty znak bez żadnego pomysłu został zastąpiony przez nowoczesny i minimalistyczny projekt, który powinien dobrze spełniać swoją funkcję. Wątpliwości co do jakości znaku mogą się jedynie pojawić przy ocenie jego oryginalności. Nie twierdzę w żadnym wypadku, że jest to jakiś plagiat, ale chcę zaznaczyć, że tego typu wąsy, które zostały użyte w logo, pojawiają się często przy różnych okazjach, zwłaszcza w internecie i są dość popularnym elementem graficznym. Logo może też wydawać się nieco infantylne, a przynajmniej ja odniosłem przez chwilę takie (lekkie) wrażenie. Mimo to, pomysł wydaje mi się całkiem trafiony, bo chyba większa część Czytelników nie miałaby żadnego problemu, aby skojarzyć tego typu wzór z kulturą. Osobiście podoba mi się i samo logo i pomysły na jego wykorzystanie, a także zaprezentowane przez MDK przykładowe materiały promocyjne.