Szukaj

Reklama

Miasto Muszyna prezentuje swoje logo

Reklama

Kolejna polska gmina w działaniach promocyjnych zamiast swojego herbu będzie wykorzystywać specjalnie stworzone logo. Nie mam nic przeciwko znakom identyfikacyjnym dla jednostek samorządowych, pod warunkiem, że niosą one ze sobą jakąś wartość i są dobrze eksploatowane.

nowe-logo-muszyny-gminy-muszyna

Miasto Muszyna, bo o nim mowa, zorganizowało konkurs na projekt logo, który przeprowadziło na jednym z serwisów umożliwiających organizację właśnie tego typu zawodów. Jak twierdzą przedstawiciele, chcieli w ten sposób dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Co ciekawe, do organizatora napłynęło aż 156 projektów, w tym np. z Jamajki, Meksyku, czy Portugalii. Wynik naprawdę świetny, biorąc pod uwagę, że do wygrania było zaledwie tysiąc złotych. Jednak ilość to nie wszystko, bo jak wiadomo liczyć się jeszcze jakość. A w tej kwestii spektakularnego osiągnięcia nie ma.

strona-herb-miasta-muszyna-gminy

Komisja konkursowa zdecydowała o wyborze „typowego” logo dla polskiej miejscowości, czyli takiego, który mógłby „świetnie” spełniać swoją rolę w każdym miejscu. No bo przecież każda, albo prawie każda gmina w Polsce ma na swoim terytorium jakąś rzeczkę i łąkę, czy polanę. Nie inaczej jest w Muszynie. Logo jest zatem strzałem w dziesiątkę. Autorem tego znaku jest agencja Nexart z Lubina Wydaje mi się, że wybór trafnie podsumował burmistrz Muszyny – Jan Golba, który po ogłoszeniu wyników nie widział jeszcze wybranego projektu (źródło):

„Jeśli są na nim odniesienia do wody i gór, czyli tego, co powinno do nas przyciągać turystów, to na pewno mi się spodoba.”

Nic dodać, nic ująć :) Ciekawy jestem jaka była jego reakcja kiedy już zobaczył czym zamiast herbu będzie promowana teraz jego miasto.

Szkoda, że kolejni samorządowcy nie potrafili wybrać znaku, który umożliwiłby zbudowanie dobrej, solidnej identyfikacji wizualnej miejscowości. Nie mam nic przeciwko odniesień do wody i gór. Niech takie się w znaku znajdują jak najbardziej! Ale niech to jest znak z pomysłem, który każdy turysta łatwo go zapamięta, który wpadnie w oko, przyciągnie uwagę… W przypadku Muszyny moim zdaniem to znów nie wyszło. Jest to kolejne logo, które oprócz nazwy miejscowości nie ma w sobie nic oryginalnego i niczym się nie wyróżnia spośród setek innych tego typu projektów.

Skomentuj artykuł
1 Komentarz
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze