Szukaj

Reklama

Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Money.pl zmienia logo i identyfikację

Reklama

Z końcem czerwca jeden z największych serwisów finansowych (jeśli nie największy) w Polsce zmienił wygląd swojej strony internetowej prezentując przy okazji nowe logo. Mowa oczywiście o Money.pl, który przeszedł tę metamorfozę.

Nowe logo Money.pl (a teraz money.pl), mimo, że wyraźnie różne od dotychczasowego wzoru, wydaje się być raczej ewolucyjnym następstwem niż drastyczną rewolucją. Ale różnice da się zauważyć bez większego problemu.

Przede wszystkim widniejący na stronie internetowej wzór jest aktualnie prezentowany na białym tle, a nie jak wcześniej, niebieskim.  Zniknęła błękitna belka, na której umieszczony był znak.  Zmienił się również krój logotypu oraz wielkość pierwszej litery. Cieńsza odmiana kroju rozszerzenia domeny jest teraz lepiej widoczna. Tak naprawdę niezmienna pozostała jedynie czerwona kropka, która obecnie jest lepiej położona w stosunku do pozostałych członów nazwy.

nowe-logo-money-pl

Odświeżone logo money.pl zostało wpisane w płaską stylistykę, która tak przy okazji strony, jak i innych materiałów graficznych udostępnionych przez serwis, wydaje się bardzo estetyczna i przyjemna dla oka. Postawiono na minimalizm i prostotę. Podobnie jak przy odświeżaniu znaku Grupy Wirtualna Polska (do której money.pl należy), ale w tym przypadku wyszło to lepiej. Zresztą pewne ujednolicenie marek Grupy było jednym z założeń tej akcji:

„Projektując money.pl opieraliśmy się na wnioskach płynących z przebudowy strony głównej WP. Kierowaliśmy się dodatkowo utrzymaniem spójności z innymi markami Grupy. Spójność nie oznacza dla nas jednak nigdy jednakowości, więc money.pl, jako serwis finansowy, posiada dedykowane rozwiązania i funkcjonalności właściwe dla jego charakteru.” – źródło

money-pl-nowe-logo

Słusznie – spójność nie musi oznaczać jednakowości. Ale z drugiej strony zastanawiam się, czy mocne różnicowanie elementów w ramach jednej marki jest w tym przypadku dobrym pomysłem. Chodzi mi o zabieg zmiany kolorystyki samego money.pl na facebookowym profilu portalu oraz przy okazji prezentacji nowego układu strony. Użyty granatowo-szary odcień jest zupełnie różny od tego w podstawowej wersji znaku (za który przyjmuję widniejący na portalu). Mimo, że jest to celowe działanie, to w moim doczuciu wprowadza pewien zgrzyt we wspomnianej spójności. Obydwa zestawy kolorystyczne prezentują się przyzwoicie, tylko nie wiem, czy ich jednoczesne użytkowanie to dobre rozwiązanie. Nie lepiej było się zdecydować tylko na jeden z tych zestawów?

nowa-odslona-money-pl-grafika-logo

Jak dla mnie nowy projekt logo money.pl jest przyjaznym dla oka, łagodnym wzorem, który słusznie zastąpił stary znak. Rzeczywiście swoją stylistyką nawiązuje do identyfikacji Wirtualnej Polski, ale cała zmiana moim zdaniem jakościowo wyprzedza tę z zeszłego roku. Głównie za sprawą dopracowania i ciągłości przekazu, które są niewątpliwymi zaletami tego rebrandingu. Trochę przyczepiłbym się jednak do wspomnianej kolorystyki. Wygląda to tak, jakby decydenci nie potrafili się jednoznacznie określić, którą paletę barw przyjmują za wiodącą. Niby różnice niewielkie, ale dla mnie wyraźnie widoczne. Poza tym, reszta podoba się.

Skomentuj artykuł