Szukaj

Reklama

Multimedia Polska przechodzi reorganizację i… rebranding?

Rebranding Multimedia Polska
Reklama

Czyżby gradientowe stylizacje znaków wracały do łask? Multimedia Polska przeprowadzając reorganizację działalności zmieniła także swoje logo, a w nowej identyfikacji bez skrupułów wykorzystuje tonalne przejścia. Czy jednak jest to całkowity, odpowiedni rebranding?

Multimedia Polska jest, a raczej była spółką telekomunikacyjną świadczącą usługi multimedialne takie jak telewizja kablowa, czy dostęp do internetu. Jak podaje Wikipedia, w 2011 roku firma była drugą w Polsce siecią kablową pod względem liczby abonentów, ustępującą jedynie UPC Polska. Była, ponieważ po zmianie, która została teraz ogłoszona, Multimedia przestają być już tylko usługodawcą cyfrowym, a stają się także dostawcą prądu i gazu tak dla gospodarstw domowych, jak i firm. Rebranding w takim przypadku jest zatem działaniem jak najbardziej pożądanym. Pytanie tylko, czy został odpowiednio zaprojektowany i dopasowany do nowego obszaru działalności.

Nowe logo Multimedia Polska

Na większe efekty kreowania marki od nowa będzie trzeba zapewne jeszcze trochę poczekać, ale już teraz możemy przyjrzeć się temu, co zostało zaproponowane w kwestii identyfikacji wizualnej. A propozycja jest dość zaskakująca, gdyż przy takiej zmianie organizacyjnej i zmianie charakteru firmy będącej teraz kompleksowym dostawcą usług dla domu, spodziewałbym się zdecydowanie bardziej radykalnego podejścia przy tworzeniu nowej oprawy graficznej. Oczekiwałbym zdecydowanego odcięcia się od przeszłości i stworzenia zupełnie innej koncepcji marki niż zaproponowało White Cat Studio.

Tymczasem nowe logo Multimediów jest bardziej liftingiem, niż dużym przeprojektowaniem pod zmieniany wizerunek. Mimo, że poszczególne elementy takie jak kolorystyka, czy liternictwo, uległy korekcie, litera „M”, która nadaje wzorowi najwięcej charakteru pozostała niemalże nietknięta. Czy przy takim podejściu do identyfikacji będzie można należycie wyakcentować nowy zakres świadczonych usług? Swego rodzaju linią obrony dla autorów pomysłu może być fakt, że w zmodernizowanym znaku, inaczej niż dotychczas, kolorem podkreślone zostały tylko „media”, a więc można do tego worka wrzucić i telewizję, i prąd, i gaz. Ale czy to wystarczy?

grafika-promocyjna-multimedia-polska-rebranding

rebranding-multimedia-polska-grafika

Ciekawą rzeczą, jak na dzisiejsze trendy, wydaje się zastosowanie gradientów. Dobrze dobrane przejścia tonalne mogą co prawda dać estetyczne, nowoczesne efekty, ale w sytuacji nowego logo Multimediów użyte rozwiązanie jest według mnie trochę przesadzone i nie bardzo widać w nim tę nowoczesność. Jakby tego było mało, na stronie internetowej, czy w materiałach graficznych, pojawiają się jeszcze inne komplety barw. Mimo, że dominuje żółto-różowy zestaw mam wrażenie, że jest ich i tak trochę za dużo.

multimedia-polska-rebranding-nowa-strona

Tak jak pisałem wcześniej, po reorganizacji tej telekomunikacyjnej spółki i w jej efekcie rebrandingu, spodziewałbym się bardziej zdecydowanego zagrania. Inne podejście do tematu miały jednak osoby odpowiadające za tę zmianę. Zdecydowano się na stosunkowo „dyskretną” modyfikację wizualną, która dla wielu osób moim zdaniem może nie być na tyle wyraźna, aby pod zmienioną szatą dostrzec również nowy zakres usług. Zupełnie nie przekonało mnie też zaproponowane ukierunkowanie graficzne odmienianej marki. Gradienty, chociaż nie są na pewno najgorszymi jakie przyszło mi widzieć, nie dodają w moim mniemaniu tej identyfikacji ani nowoczesności, ani atrakcyjności. Jak dla mnie Multimedia Polska została poddana przeciętnemu przeprojektowaniu, które niczym specjalnym się nie wyróżnia i na pewno nie zapadnie mi głęboko w pamięci. Po tak dużym przedsiębiorstwie i marce, która ma być tworzona, spodziewałbym się znacznie więcej.

Źródła: GSMonline.pl, media2.pl, Wikipedia

Skomentuj artykuł