Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Muzeum Narodowe w Gdańsku przechodzi rebranding

Udostępnij ten artykuł

Rebranding - nowe logo Muzeum Narodowe w Gdańsku
Gdańskie Muzeum Narodowe rozpoczyna kreowanie odświeżonego wizerunku nowoczesnej instytucji, w czym pomóc ma zupełnie nowe logo i identyfikacja wizualna.

Historia miasta, regionu i Polski

Muzeum Narodowe w Gdańsku jest jednym z najstarszych muzeów w Polsce. Można w nim podziwiać narodowe dzieła sztuki oraz poznać historię miasta i Pomorza. Oprócz Oddziału Sztuki Dawnej, mieszczącego się w głównym gmachu, do instytucji należy kilka innych jednostek, między innymi oddział Etnograficzny, Muzeum Hymnu Narodowego czy Muzeum Tradycji Szlacheckiej.

Nowa identyfikacja i odświeżenie wizerunku

Rozwój muzeum zaowocował decyzją o odświeżeniu wizerunku, w którym ma pomóc całkowite przeprojektowanie dotychczasowej identyfikacji wizualnej. Nową oprawę graficzną gdańskiej instytucji przygotowało studio TOFU.

Nowe logo Muzeum Narodowego w Gdańsku
Warianty nowego znaku Muzeum Narodowego w Gdańsku

Nowe logo Muzeum Narodowego w Gdańsku to konstrukcja złożona z nazwy jednostki oraz liter M, N i G, umieszczonych wokół niej w taki sposób, aby całość układała się w pozorny prostokąt. Bardzo prosty i surowy posłużył jako fundament do opracowania równie minimalistycznej identyfikacji wizualnej.

Nowoczesność i tradycja

Projekty poszczególnych elementów zostały oparte na prostokątach i prostych kompozycjach obrazów oraz typografii, nawiązujących do konstrukcji logo. Autorzy w estetyczny sposób połączyli historyczny charakter zbiorów z nowoczesną oprawą komunikacji.

Nowe logo Muzeum Narodowe w Gdańsku
Rebranding Muzeum Narodowe w Gdańsku - skalowanie znaku
Rebranding Muzeum Narodowe w Gdańsku - nowa identyfikacja wizualna
Rebranding Muzeum Narodowe w Gdańsku - identyfikacja wizualna
Rebranding Muzeum Narodowe w Gdańsku
Rebranding Muzeum Narodowe w Gdańsku - gadżety
Rebranding Muzeum Narodowe w Gdańsku - nowe logo
Rebranding Muzeum Narodowe w Gdańsku - plakat nowe logo
Rebranding Muzeum Narodowe w Gdańsku

Minimalistyczny styl ułatwia odbiorcy skupienie uwagi na prezentowanych w komunikatach dziełach, ale równocześnie wydaje się, że znacznie marginalizuje markę samej instytucji. Fakt ten w połączeniu z ascetycznym i stosunkowo mało charakterystycznym logo oraz bardzo prostymi, odtwórczymi formami, jakie wykorzystano w języku wizualnym może utrudniać wykreowanie dużej rozpoznawalności wizualnej czy też wyrazistego wizerunku tej instytucji.

Należy jednak przyznać, że nowa identyfikacja gdańskiego muzeum daje duże możliwości eksploatacyjne jeśli chodzi o promocję dzieł różnego typu. Zarówno prezentacja sztuki klasycznej, jak i współczesnej będzie dobrze współgrać z charakterem opracowanego systemu wizualnego, a sama identyfikacja powinna mimo wszystko przyczynić się do odświeżenia dotychczasowej marki.

Źródło: TOFU
Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje