Szukaj

Reklama

Muzeum Narodowe w Gdańsku przechodzi rebranding

Rebranding - nowe logo Muzeum Narodowe w Gdańsku
Gdańskie Muzeum Narodowe rozpoczyna kreowanie odświeżonego wizerunku nowoczesnej instytucji, w czym pomóc ma zupełnie nowe logo i identyfikacja wizualna.
Reklama

Historia miasta, regionu i Polski

Muzeum Narodowe w Gdańsku jest jednym z najstarszych muzeów w Polsce. Można w nim podziwiać narodowe dzieła sztuki oraz poznać historię miasta i Pomorza. Oprócz Oddziału Sztuki Dawnej, mieszczącego się w głównym gmachu, do instytucji należy kilka innych jednostek, między innymi oddział Etnograficzny, Muzeum Hymnu Narodowego czy Muzeum Tradycji Szlacheckiej.

Nowa identyfikacja i odświeżenie wizerunku

Rozwój muzeum zaowocował decyzją o odświeżeniu wizerunku, w którym ma pomóc całkowite przeprojektowanie dotychczasowej identyfikacji wizualnej. Nową oprawę graficzną gdańskiej instytucji przygotowało studio TOFU.

Nowe logo Muzeum Narodowego w Gdańsku
Warianty nowego znaku Muzeum Narodowego w Gdańsku

Nowe logo Muzeum Narodowego w Gdańsku to konstrukcja złożona z nazwy jednostki oraz liter M, N i G, umieszczonych wokół niej w taki sposób, aby całość układała się w pozorny prostokąt. Bardzo prosty i surowy posłużył jako fundament do opracowania równie minimalistycznej identyfikacji wizualnej.

Nowoczesność i tradycja

Projekty poszczególnych elementów zostały oparte na prostokątach i prostych kompozycjach obrazów oraz typografii, nawiązujących do konstrukcji logo. Autorzy w estetyczny sposób połączyli historyczny charakter zbiorów z nowoczesną oprawą komunikacji.

Nowe logo Muzeum Narodowe w Gdańsku
Rebranding Muzeum Narodowe w Gdańsku - skalowanie znaku
Rebranding Muzeum Narodowe w Gdańsku - nowa identyfikacja wizualna
Rebranding Muzeum Narodowe w Gdańsku - identyfikacja wizualna
Rebranding Muzeum Narodowe w Gdańsku
Rebranding Muzeum Narodowe w Gdańsku - gadżety
Rebranding Muzeum Narodowe w Gdańsku - nowe logo
Rebranding Muzeum Narodowe w Gdańsku - plakat nowe logo
Rebranding Muzeum Narodowe w Gdańsku

Minimalistyczny styl ułatwia odbiorcy skupienie uwagi na prezentowanych w komunikatach dziełach, ale równocześnie wydaje się, że znacznie marginalizuje markę samej instytucji. Fakt ten w połączeniu z ascetycznym i stosunkowo mało charakterystycznym logo oraz bardzo prostymi, odtwórczymi formami, jakie wykorzystano w języku wizualnym może utrudniać wykreowanie dużej rozpoznawalności wizualnej czy też wyrazistego wizerunku tej instytucji.

Należy jednak przyznać, że nowa identyfikacja gdańskiego muzeum daje duże możliwości eksploatacyjne jeśli chodzi o promocję dzieł różnego typu. Zarówno prezentacja sztuki klasycznej, jak i współczesnej będzie dobrze współgrać z charakterem opracowanego systemu wizualnego, a sama identyfikacja powinna mimo wszystko przyczynić się do odświeżenia dotychczasowej marki.

Źródło: TOFU
Skomentuj artykuł
Włącz powiadomienia
Powiadom o
guest
9 Komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
Louise
Louise
22 lutego 2023 12:29

Poprzednia wersja o wiele lepsza. Obecna przywodzi na myśl markę odzieżową Mango.

A.Mason
A.Mason
22 lutego 2023 13:48

Pomysł wydaje mi się ciekawy, ale w życiu nie powiem, że to logo ma służyć identyfikacji :D

Andrzej
Andrzej
22 lutego 2023 15:41

podobna zabawa –comment image

Marek
Marek
26 lutego 2023 16:21

Zastanawiam się czy tylko ja tak to odbieram, ale te renomowane polskie studia robią tak minimalistyczne projekty przez co wg mnie są bardzo przeciętne. Biorą grubą kasę za logo napisane zwykłym fontem. No ale…renoma! W końcu to Tofu studio. Zrobią logo arialem, dodadzą suche zdjęcie, hasło i wszyscy się jarają :) Poza tym logo prawie plagiat National Museum of Singapur. Przykre. Nie kupuję.

Last edited 1 rok temu by Marek
Michał
Michał
2 marca 2023 23:08
Odpowiedz użytkownikowi  Marek

Dokładnie. Bożek hiper – ultra minimalistycznego brutalizmu, który jest modny i fancy w oczach outsiderów projektowych, ale nie wiem czy w ogóle służy nowoczesności, a nawet samemu podmiotowi. Od razu widzę korelacje z projektami teatrów warszawskich, więc tak naprawdę jest to podczepienie się pod znany motyw, a nie szukanie nowych dróg. Nie widzę też specjalnie możliwości modyfikowania tego stylu – właściwie w tych samplach widzialem już wszystko. Będzie powtarzalne.

A.Mason
A.Mason
3 marca 2023 04:56
Odpowiedz użytkownikowi  Michał

Dokładnie! Dodam jeszcze, że czcionka szeryfowa jest „passe”, tylko bezszeryfowa oznacza nowoczesność! :-D

Witold
Witold
25 kwietnia 2023 13:20

Logo raczej ubraniowe. Stare lepsze bo od razu pozwalało rozpoznać zakres działania instytucji – historia i sztuka

Bolesław Śmiały
Bolesław Śmiały
17 maja 2023 21:48

Tablica z literkami u okulisy – zmiana na gorsze, ale dobrze oddaje upadek tej „postępowej” placówki odcinajacej się od starej dobrej prawdziwej sztuki na rzecz sztuki nowoczesnej, opartej na wartościach tzw. postępowej ludzkości.
Logo którego nie ma.

Majster
Majster
29 września 2023 16:29

Przykre, że takie renomowane studia biorą duże pieniądze za…. można rzecz plagiat (logo National muzeum of singapore). Zaczynam wątpić w design i te „super” studia – towarzystwo wzajemnej adoracji.