- Firma CEDC International sp. z o.o., która w swoim portfolio posiada takie marki, jak Żubrówka, Soplica, Absolwent i Bols, wprowadza na polski rynek nowy brand Prosecco – LAMIA.
- Produkt wytwarzany jest w północno-wschodnich Włoszech, które słyną z uprawy winorośli Glera będących podstawą do produkcji Prosecco.
- Za branding, strategię komunikacji i prowadzenie marki odpowiada jedna z najbardziej doświadczonych agencji kreatywnych w Polsce – Nautra.
Polski rynek produktów spożywczych i HoReCa poszerza się o nowy brand – Prosecco LAMIA. Do polskich sklepów i restauracji trafią aż cztery produkty LAMIA w wersji 0,75 l – klasyczne Prosecco, Prosecco Rosé, Asti oraz Prosecco On Trade.
Firma CEDC International sp. z o.o. zdecydowała się zaprosić do współpracy nad brandem jedną z najbardziej doświadczonych polskich agencji kreatywnych – firmę Nautra (dawniej Futu). Jest ona odpowiedzialna za szereg rozpoznawalnych projektów dla czołowych marek
w Polsce. Na swoich koncie ma współprace m.in. z Form Offices, Reino Partners, CEDC International, Spravia, PTV Group, Skanska, Eiffage Immobilier, TVN Media czy Muzeum Historii Polski. Przez lata działalności, projekty Anny Skorupskiej i Wojciecha Ponikowskiego zdobywały uznanie w wielu międzynarodowych konkursach, m.in. D&AD London, Pearl Awards New York, Type Directors Club New York czy Effie Awards Warsaw, były także publikowane w takich wydawnictwach, jak Wallpaper, Dezeen czy Frame.
W projekcie dla LAMIA Nautra jest odpowiedzialna za branding, strategię komunikacji oraz prowadzenie marki. LAMIA według niej to współczesny styl życia Włoch z nutą tradycji, gdzie pierwsze skrzypce gra spontaniczność, autentyczność, radość ze spędzania chwil
wspólnie z innymi, życiowy balans i słynna włoska elegancja. Prosecco LAMIA ma być naturalnym elementem pięknych i ulotnych momentów budujących relacje. To zaproszenie do jednocześnie pożądanego, ale i dostępnego świata zmysłów i przyjemności.
Design marki został oparty na żywych, kontrastujących ze sobą barwach pomarańczy i bordo. Wizualny język LAMIA to gra ciepłego, południowego światła, z dużą ilością prześwietleń i cienia, czasem nieco retro. Typografia powstała w oparciu o mix włoskich krojów liter w stylu art déco z pismem odręcznym. Inspiracją do materiałów foto i wideo stały się współczesne produkcje Luki Guadagnino, takie jak Tamte dni, tamte noce czy Nienasyceni, gdzie codzienność bohaterów utkana jest z chwil beztroski.
– Niezwykle cieszą nas takie współprace, gdzie klient powierza nam markę na wielu płaszczyznach. Czujemy się silni zarówno w brandingu, jak i w strategii komunikacji i prowadzeniu marki po meandrach rynku. Opowieść Prosecco LAMIA jest nie tylko bardzo soczysta i kusząca, ale i jednocześnie aktualna i adekwatna do stylu życia współczesnego konsumenta – mówi Anna Skorupska, współwłaściciel Nautra.
Nautra to agencja kreatywna. Pracując na styku strategii i kreacji, tworzy marki i opowiada ich historie. Współpracuje z właścicielami i managerami firm, aby wesprzeć ich w obszarze designu i marketingu. Łączy kompetencje biznesowe, projektowe, produkcyjne i wydawnicze, by dostarczać kompleksowe rozwiązania komunikacyjne. Do klientów agencji należą m.in. Form Offices, Reino Partners, CEDC International, Spravia, PTV Group, Skanska, Eiffage Immobilier, TVN Media, Muzeum Historii Polski, Muzeum Wojska Polskiego.
Źródło informacji: Nautra