Nowa Biedronka

rebranding-biedronka

Już kilka miesięcy temu pojawił się sygnał o rzekomej zmianie logo sieci supermarketów Biedronka. We wrześniu 2011 roku serwis Money.pl zaobserwował nieco inne logo na jednym ze sklepów. Teraz można już oficjalnie potwierdzić, że właściciele sieci zdecydowali się na zmianę wizerunku, zaczynając od odświeżenia znaku.

Nowe logo będzie obowiązywać już od poniedziałku, tj. 16.01.2012 (jak podaje portal Marketing przy kawie) – rozpocznie się wtedy nadawanie reklam ze znakiem zaprezentowanym poniżej.

rebranding-biedronka

Między znakami można zauważyć dwie wyraźne zmiany. Po pierwsze sam wizerunek biedronki nabiera bardziej trójwymiarowego kształtu i staje się znacznie większy. Zmienia się także wyraz „twarzy” chrząszcza, który przypomina wizerunki postaci bajek Disneya.

Po drugie zmieniona została czcionka. Nie tylko zrezygnowano z kursywy, ale logotyp został zaprojektowany z użyciem innego, choć podobnego kroju pisma. Zauważyć to można zwracając uwagę zwłaszcza na literę „a”.

Zmiany dotkną także bezpośrednio supermarketów, przez zmianę rozmieszczenia półek z towarami oraz wystroju. Wszystkie te działania mają na celu wykreowanie wizerunku Biedronki, jako przedsiębiorstwa bardziej nowoczesnego. O ile nowego wystroju i układu wnętrz sklepów nie mamy możliwości jeszcze zaobserwować, o tyle po samej zmianie logo można już dokonać pewnej oceny.

Moim zdaniem zaprezentowany projekt znaku, którym będzie się posługiwał Jeronimo Martins nie wprowadza zbyt wielu skojarzeń z nowoczesnością. Uważam, że tego rebrandingu nie można zaliczyć do udanych (przynajmniej pod kątem technicznego projektu logo), bo kojarzy się on bardziej z dziecinnością niż nowoczesną siecią supermarketów.

PODZIEL SIĘ
Krzysztof Karaś
Twórca Branding Monitor, miłośnik logo, projektant grafiki użytkowej, zajmuje się brandingiem oraz marketingiem. Opisuje i analizuje zmiany w świecie marek. Branding i marketing traktuje nie jak sztukę, ale jak rzemiosło i praktyczne narzędzia do osiągania konkretnych celów.