Szukaj

Reklama

Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Nowa identyfikacja nowoczesnej szkoły językowej

Rebranding Individual Tuition
Reklama

Małe firmy też potrafią zadbać o swoją identyfikację, o czym już nie raz była zresztą mowa. Zawsze cieszy mnie, kiedy lokalnie działające przedsiębiorstwo inwestuje w profesjonalny system wizualny, wzmacniający kreowaną markę. Kolejnym przykładem jest rebranding szkoły językowej Individual Tuition.

Individual Tuition, to szkoła działająca na terenie województwa śląskiego (nie mogłem więc o niej nie wspomnieć;) ) specjalizująca się w nauczaniu języka angielskiego. Szkół językowych mamy dzisiaj na pęczki, więc aby utrzymać się na rynku trzeba się trochę nagimnastykować, tym bardziej gdy głównym/jedynym nauczanym językiem jest angielski. Silna marka musi się czymś wyróżniać. Szkoła z Zabrza postawiła na wypracowanie solidnej jakości połączonej z indywidualnym podejściem do klienta. Przyjęta strategia została teraz dodatkowo wzmocniona nową identyfikacją, która ma pomóc w kreowani wizerunku i zapamiętywaniu marki.

Nowe logo Individual Tuition

Nowe logo, stworzone przez studio Challenge, jest minimalistycznym projektem utrzymanym w płaskim stylu i niewykorzystującym zbyt wielu elementów. Symbolika znaku silnie nawiązuje do poprzedniej wersji, jednak w przeciwieństwie do niej, wykorzystuje tylko niezbędne składowe. Nie znajdziemy w niej zatem ledwo widocznych, nieczytelnych napisów, czy daty założenia. W odświeżonym znaku zupełnie zniwelowano też oddźwięk klasyki i powagi, na rzecz prostoty i nowoczesności, którą firma szczyci się także na okazyjnych grafikach. Nie wiem, czy tak do końca w tę nowoczesność wpisuje się odręczny charakter pisma na plakatach, ale jest on przynajmniej jasnym nawiązaniem do szkoły i edukacji.

Nowe logo szkoły językowej

Nowa identyfikacja wizualna szkoły językowej

Rebranding Individual Tuition

Prawdopodobnie pojawia się on dlatego, że tych edukacyjnych nawiązań brakuje w samym logo. Nie uważam jednak, aby była to wada, a wręcz przeciwnie. W tym znaku nie są one konieczne, zresztą wcześniej też ich nie było. Brak typowych edukacyjnych wyobrażeń (w znaku) może nawet lepiej go wyróżnić na lokalnym rynku, tym bardziej, że jego poprzednia wersja miała okazję do tego, aby już się na nim zadomowić. Metamorfoza jest dość radykalna, lecz dzięki utrzymanej ciągłości sądzę, że nowy wzór szybko przyjmie się w świadomości odbiorców.

Estetycznie wyglądają również udostępnione fragmenty identyfikacji, które należy traktować jako zalążki całościowego systemu. Widać po nich, że opracowana koncepcja daje możliwość stworzenia ciekawego i estetycznego zwizualizowania marki.

Nowa identyfikacja wizualna Individual Tuition

Plakat Individual Tuition

Rebranding marki Individual Tuition facebook

Rebranding Individual Tuition wprowadza w ten brand sporo świeżości. Siłą nowego logo i tworzonego na jego podstawie systemu wizualnego jest przejrzystość, estetyka i nowoczesny charakter. Trochę tylko szkoda, że logotyp został ukoronowany otwartą, a nie zamkniętą koroną, tak jak to miało miejsce dotychczas. Idąc w skojarzenia, osobiście to ta wcześniejsza bardziej kojarzyła mi się z brytyjską monarchią, a co za tym idzie – używanym w królestwie językiem. Mimo to, całość przypadła mi do gustu i mam nadzieję, że nowa identyfikacja szybko zostanie kompleksowo wprowadzona w życie.

Źródła: Individual Tuition (Facebook), Studio Challenge

Skomentuj artykuł