Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Nowa identyfikacja województwa łódzkiego. Czy barwna geometria zachwyci mieszkańców?

Udostępnij ten artykuł

Nowe logo województwa łódzkiego 2025
Na początku lutego br. województwo łódzkie zaprezentowało swoją nową identyfikację wizualną. Ma ona pomóc w kreowaniu samorządowej marki. Za podstawę systemu przyjęto logo inspirowane folklorem ziemi łódzkiej i twórczością rzeźbiarki Katarzyny Kobro.

Łódzkie nowe logo – geometria, kolory i różnorodność

Nowym znakiem promocyjnym województwa łódzkiego stała się jego stylizowana nazwa, zapisana geometrycznym krojem i przeplatana trzema barwnymi figurami – trójkątem, prostokątem i kwadratem.

Na stronie łódzkiego Urzędu Marszałkowskiego przytoczono uzasadnienie wzoru, według którego odzwierciedla on różnorodny charakter województwa, nawiązując jednocześnie do lokalnej kultury i elementów awangardy. Odbicie tych wartości znajduje się zarówno w formie, jak i przyjętej kolorystyce.

Nowe logo województwa łódzkiego 2025
Nowe logo województwa łódzkiego 2025
Nowe logo województwa łódzkiego 2025 - wersje achromatyczne

Rozbudowana symbolika nowego logo

Barwy nowego wojewódzkiego logo mają symbolizować życie i silne emocje (czerwony), samodoskonalenie się oraz zasoby finansowe (niebieski), a także pewność siebie i optymizm (żółty). Ponadto w znaku nieprzypadkowo miejsce znalazły wspomniane figury geometryczne. Przypisano im aż nadto skojarzeń i odniesień.

KWADRAT symbolizuje wiele różnych wartości, takich jak stabilność, uczciwość, a także bezpieczeństwo i pewność siebie. Jest odzwierciedleniem stałości, równowagi i regularności; TRÓJKĄT to symetria i równowaga, które czynią go doskonałym symbolem harmonii i równowagi w życiu. To figura reprezentująca połączenie ciała, umysłu i ducha; PROSTOKĄT jest symbolem procesu. Opisuje konkretne zadania i działania – czytamy w opublikowanej informacji.

Forma litery „Ó” jako jeden z charakterystycznych elementów nowej identyfikacji

Poza rozbudowanym opisem barw, kolorów i kształtów, łódzki Urząd Marszałkowski omawia jeszcze jeden element nowego logo, który ma swoje własne symboliczne uzasadnienie – jest nim konstrukcja litery „Ó”.

– Ważnym elementem identyfikacji jest sposób zapisu litery „Ó”, która staje się symbolem centralnego położenia województwa w Polsce i Europie, a przecinające literę linie symbolizują: dobrze skomunikowane autostrady i drogi szybkiego ruchu, logistykę (np. Terminal multimodalny Zduńska Wola – Karsznice), centrum rozwoju nauki i kultury z wszystkim jej ważnymi ośrodkami – poinformowano na marszałkowskiej stronie.

Nowy system identyfikacji wizualnej województwa łódzkiego

Przedłużeniem nowego łódzkiego logo jest cały system komunikacji wizualnej, skomponowany na jego podstawie. Podobnie jak w przyjętym znaku, tak i w reszcie identyfikacji dominują niebiesko-żółto-czerwone mozaiki przedstawiane na białym i czarnym tle.

Sygnet województwa łódzkiego
Nowa identyfikacja wizualna województwa łódzkiego - flagi z logo
Nowa identyfikacja wizualna województwa łódzkiego - pattern
Nowa identyfikacja wizualna województwa łódzkiego - logo
Nowa identyfikacja wizualna województwa łódzkiego - stoisko
Nowa identyfikacja wizualna województwa łódzkiego - koszulki z logo
Nowa identyfikacja wizualna województwa łódzkiego - chusta
Nowa identyfikacja wizualna województwa łódzkiego - plakaty
Nowa identyfikacja wizualna województwa łódzkiego - bilboardy

Nowy system wizualny województwa łódzkiego został przyjęty w połowie stycznia 2025 uchwałą Zarządu Województwa i zaprezentowany na początku lutego br. Projekt będzie sukcesywnie wdrażany we wszystkich obszarach kluczowych dla kreowania lokalnej marki.

Źródło informacji i ilustracji: Województwo Łódzkie
Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Więcej z działu Nowa marka