Szukaj

Reklama

Nowa stacja, nowe logo – Fokus TV

Reklama

Pod koniec kwietnia ruszy nowy kanał telewizyjny, nadawany na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej – Fouks TV. Przy okazji tego komunikatu zaprezentowano również nowe logo stacji, które zastąpi tymczasowy znak używany od czasu prezentacji nowej stacji, która miała miejsce w grudniu ub. roku.

rebranding-nowe-logo-stacji-fokus-tv

Nowy kanał będzie mieć charakter edukacyjno-poznawczy i będzie nadawał filmy dokumentalne, reportaże oraz inne programy związane z takimi dziedzinami jak np. odkrycia, rozwój technologii, wynalazki, podróże, historia świata, itd. Ale mnie najbardziej interesuje nowe logo, które zostało zaprezentowane w miniony poniedziałek. Prosta konstrukcja znaku złożona jest z litery „F”, nazwy stacji oraz skrótu TV, a wszystko wpisane w obwódkę kwadratu. Jest bardzo minimalistycznie.

nowe-logo-stacji-fokus-tv

Nowy znak jest na pewno sto razy lepszy od poprzedniego, który widać, że był robiony na szybko. Jest o wiele poważniej i znacznie bardziej elegancko. Osobiście przypadł mi do gustu, pomimo skrajnego uproszczenia. Wydaje mi się, że na ekranie telewizorów będzie się bardzo dobrze prezentował. Achromatyczność projektu na pewno znacznie ułatwi jego eksploatację, zwłaszcza przy wyświetlaniu logo kanału podczas transmisji programów. Ale rodzi to z drugiej strony większy problem na opracowaniu atrakcyjnej ramówki. Z tego też powodu nie będzie ona oparta tylko o czerń i biel, bo pojawią się dodatkowe barwy. Nie zostały one co prawda zaprezentowane, ale jak podaje serwis wirtualnemedia.pl, logo Fokus TV występuje jeszcze w odcieniu z tłem oliwkowym, fioletowym, czerwonym i turkusowym. Szkoda, że nie przedstawiono również i tych wariantów, bo chętnie bym je zobaczył. Jak na razie pozostaje nam tylko przyglądać się samemu podstawowemu logo, gdyż stacja, z tego co udało mi się (a raczej nie udało się) wyszukać, nie ma nawet własnej strony. Pozostaje więc poczekać na efekty. Na razie zmiana moim zdaniem na duży plus i oby tak dalej.

Skomentuj artykuł
2 Komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze