Nowa Warta

rebranding-warta

Jakiś czas temu zmienił się znak PZU. Teraz kolejne towarzystwo ubezpieczeniowe przechodzi rebranding – Warta. Powody jednak są inne, ponieważ jest to konsekwencja zmiany właściciela, który chce dostosować do siebie logo swojej nowej marki.

Grupa Talnax wykupiła 100% udziałów od belgijskiego KBC w spółce TUiR Warta. Nie dość, że jest jedynym właścicielem, to planuje połączenie Warty ze swoją inną spółką córką – HDI Asekuracja. Po wykupie Warty Talnax stał się drugim co do wielkości ubezpieczycielem w naszym kraju. Teraz rusza kampania promocyjna, która potrwa do końca roku. Będzie to największa kampania reklamowa w historii Warty.

Jeśli chodzi natomiast o techniczny wymiar rebrandingu znaku, to trzeba przyznać, że jest on prostszy i nieco lepiej się prezentuje.

rebranding-warta

Choć logo Warty było dobrze wszystkim znane, to nowy wizerunek powinien szybko się przyjąć w społecznej świadomości, ze względu na prostotę wyrazu. Nie można powiedzieć, żeby nowy znak był wielce innowacyjny, gdyż jest on raczej dostosowaniem do marki właściciela – Grupy Talnax. Obydwa znaki są do siebie łudząco podobne, co na pewno odbije się na większej spójności wizerunku i jasności przekazu. Logo Talnax można zobaczyć np. na głównej stronie koncernu: www.talanx.com.

PODZIEL SIĘ
Krzysztof Karaś
Twórca Branding Monitor, miłośnik logo, projektant grafiki użytkowej, zajmuje się brandingiem oraz marketingiem. Opisuje i analizuje zmiany w świecie marek. Branding i marketing traktuje nie jak sztukę, ale jak rzemiosło i praktyczne narzędzia do osiągania konkretnych celów.