Szukaj

Reklama

Nowe logo na 20 lat ZPL

Reklama

Związek Polskiego Leasingu zaprezentował przed kilkoma dniami swoje nowe logo, które przygotował z okazji 20-lecia powstania. Znak dosyć prosty i czytelny wywołuje jednak pewne wątpliwości co do swojej uniwersalności.

rebranding-nowe-logo-zwiazku-polskiego-leasingu

Są one związane z umieszczeniem w logo liczby odwołującej się do okresu działalności stowarzyszenia. „20 lat” silnie wyeksponowane już w przyszłym roku straci swoją aktualność, więc powstaje pytanie co wtedy pojawi się w miejscu tego elementu. Czy logo będzie co roku aktualizowane? A może po prostu zostanie uproszczone do samej nazwy i sygnetu? Jakkolwiek by nie było uważam, że umieszczanie takich „zmiennych” w znaku firmowym jest zupełnie bez sensu.

nowe-logo-zwiazku-polskiego-leasingu-zpl

Samo logo natomiast jest zmianą wprowadzającą „małą” rewolucję w percepcji znaku, a więc i wizerunku organizacji. Zupełnie zmieniono kolorystykę, typografię, nie wspominając o ogólnej konstrukcji. W nowym logo nie zobaczymy już konturów Polski, ale… no właśnie, czym jest na pierwszy rzut oka symbol? Pierwsze moje skojarzenie: „litera L oraz kartka kalendarza z zaznaczoną datą spłaty kolejnej raty leasingu” ;) Ale inaczej postrzega to ZPL (oficjalny komunikat):

„W nowym logotypie dominuje kolor czerwony, widoczna jest też litera „L”, w którą została wpisana ikona kalkulatora.”

Muszę przyznać, że koncepcja ciekawa, ale wykonanie całego znaku wywołuje u mnie mieszane uczucia. Uważam, że sygnet jest niewystarczająco dobrze zaprezentowany i jest to chyba druga największa bolączka tego projektu, po tej nieszczęsnej dwudziestce. Czerwona linia oddzielająca go od logotypu burzy w moim odczuciu relację między tymi dwoma składowymi projektu. Chyba lepiej byłoby, gdyby sygnet nie był tak wyraźnie izolowany od reszty znaku.

Cały rebranding ZPL jeśli zostanie dobrze poprowadzony, na pewno odświeży wizerunek stowarzyszenia. Ale czy wprowadzanie logo, które za kilka miesięcy straci swoją aktualność ma jakikolwiek sens w przypadku przedsięwzięć nastawionych na długofalową działalność?

Skomentuj artykuł