Szukaj

Reklama

Nowe logo Android – sukces, czy porażka?

Reklama

Google przeprowadza rebranding totalny wszystkich swoich marek i produktów. Po odświeżeniu głównego znaku i „spłaszczeniu” znaków Usług Google przyszedł czas na najpopularniejszy na świecie system operacyjny smartfonów i tabletów.

rebranding-nowe-logo-android-google

O ile jednak większość poprzednich odświeżeni wypadała całkiem nieźle, o tyle co do zmiany logo Androida mam pewne wątpliwości. Nie jest to co prawda żadna rewolucja, ale modyfikacja jest jednak wyraźna i na pewno będzie mieć wpływ na dalsze kształtowanie wizerunku marki. W sumie nie jestem przekonany, czy takie działania były konieczne. Dotychczasowy znak systemu operacyjnego wydawał mi się całkiem w porządku i nawet jeśli chciano go przeprojektować, to można to było zrobić znacznie lepiej dokładając trochę więcej wyobraźni i atrakcyjnej wizji.

nowe-logo-android-system

Kolorystyka identyfikacji pozostaje ta sama (jeszcze), chociaż pojawiło się teraz jakby więcej wariantów znaku w czarno-białych odcieniach. Na oficjalnej stronie logo ciągle jednak widnieje w odcieniu jasnej zieleni, do której wielu prawdopodobnie zdążyło się mocno przyzwyczaić. W pozostałych częściach witryny dołożono także inne kolory, które uzupełniają wizualną koncepcję witryny i identyfikację produktu.

nowe-logo-android-warianty

Nowe logo googlowskiego systemu oparte jedynie na typografii stało się w moim odczuciu zdecydowanie mniej charakterystyczne niż poprzednia wersja. Wtedy litery były dosyć specyficzne, co nadawało znakowi dużej rozpoznawalności. Wydaje mi się, że przyjęły się wśród konsumentów, więc poprawianie logo nie powinno skutkować zatraceniem tej charakterystyki. Teraz znak stał się niestety tylko prostym zapisem z użyciem dosyć jałowego fontu. Nic poza jeszcze używanym zielonym kolorem tak naprawdę go jednoznacznie nie wyróżnia. Powiedziałbym nawet, że logo Android stało się „takie jak wszystkie”, tyle tylko, że producentowi łatwiej teraz dokładać do logo różne dopiski tworząc odmienne warianty znaku. Ale czy w poprzednim projekcie taka modułowość była niemożliwa do osiągnięcia? Można pomarudzić, ale to i tak nic nie da, bo amerykański gigant i tak będzie sukcesywnie wmawiał wszystkim, że nowe logo jest lepsze i tak, czy siak wdroży je bardzo szybko. Moim zdaniem nie jest lepsze. Jest gorsze. Skrajny, mało atrakcyjny minimalizm dosięgnął wzór, który miał w sobie nutkę oryginalności zamieniając go w bezpłciową papkę. Trudno tutaj cokolwiek więcej analizować, gdyż logo jest bardzo proste, a ocena każdego z nas, jak sądzę pozostanie kwestią gustu i przyzwyczajeń. Za niedługo i tak pewnie zapomnimy o dotychczasowym logo systemu z zielonym robotem.

Skomentuj artykuł
Włącz powiadomienia
Powiadom o
guest
0 Komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze