Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Nowe logo Bing

Udostępnij ten artykuł

Rebrandingowy szał wśród internetowych marek trwa. Oto po Yahoo i przymiarkach Google, zmiany dotknęły wyszukiwarkę firmy Microsoft – Bing. Nowe logo jest kontynuacją strategii kreowania spójnego wizerunku produktów koncernu.

rebranding-bing-nowe-logo

Na zmianę zdecydowano się dosyć późno w stosunku do tego, kiedy zaprezentowane zostało nowe logo Microsoft, czy wygląd Windows 8. Wszystko jednak ma swój czas, a ten nadszedł teraz na Bing. Nowy znak wyszukiwarki nie jest porywający, lecz przystosowany do innych symboli używanych w Microsoft. Nie ma też się co dziwić. Trudno wymagać od informatycznego giganta, żeby zajmował się na poważnie produktem, który już dawno stał się kulą u nogi. Kto dzisiaj używa Binga? Raczej niewiele osób, a większość z nich zamieszkuje pewnie USA. Ale to ma się zmienić, bo wraz z nowym logo, pojawić mają się także nowe funkcje, jak np. większa integracja z Facebookiem, zakładki podobne jak w Google, nowy układ wyników i podpowiedzi, czy nowy algorytm wyszukiwania i pozycjonowania stron. Nawiązuje się więc ciekawa walka między trzeba internetowymi potentatami: Google, Yahoo i Bingiem. Póki co zajmę się jednak rebrandingiem.

nowe-logo-bing

Nowe logo Bing jest proste i jednokolorowe. Zdecydowano się na żółty, prawdopodobnie dlatego, by odróżnić Binga chociaż trochę od internetowego Outlooka, czy SkyDrive’a, które posługują się kolorem niebieskim. Podobnie zresztą jak Skype. Nowy znak zaopatrzony jest w znaną już czcionkę Segoe UI. Nie jest to może zbyt oryginalny krój, ale wykreowany przez Microsoft, więc jak najbardziej ma prawo go używać zawsze i wszędzie. Z drugiej strony – głupio wyglądałoby logo, gdyby znów (jak poprzednia wersja) było oderwane od pozostałej identyfikacji firmy, zwłaszcza, kiedy dąży się do uzyskania spójnej tożsamości wizualnej.

nowy-bing-screenshot

Wydaje mi się, że rebranding nie wniesie nic nowego w jakość Binga, a jest jedynie potwierdzeniem tego, że Microsoft zaczął w końcu dbać o wizerunek i naprawia go we wszystkich możliwych obszarach. Najbardziej udaje mu się to jak dotąd w środowisku Windowsa poprzez rewolucyjną odsłonę w wersji 8, tak na komputery, jak i smartfony. Pozytywne zmiany zauważyć można także w pakiecie Office 2013, czy internetowej wersji poczty Outlook (dawny Hotmail). Czy jednak nowe logo Bing, jak i kilka dodatkowych funkcji sprawi, że oprócz świeżego wyglądu wyszukiwarka stanie się bardziej popularna wśród internautów? Szczerze w to wątpię. Na pewno nie stanie się to zbyt szybko.

Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Więcej z działu News