Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Nowe logo Croatia Airlines na 35-lecie chorwackich linii lotniczych

Udostępnij ten artykuł

Stare i nowe logo Croatia Airlines
Przy okazji obchodów 35-lecia swego istnienia chorwackie linie lotnicze Croatia Airlines zaprezentowały odświeżoną identyfikację wizualną. Wprowadzenie nowego logo, któremu towarzyszy także modernizacji floty, ma podkreślić dotychczasowy rozwój przewoźnika i jego dalsze plany na przyszłość.

Ze statecznika wprost do logo

Nowa identyfikacja Croatia Airlines to odświeżenie dotychczasowego systemu wizualnego, polegające przede wszystkim na jego uproszczeniu.

Największą zmianą jest nowe logo i wprowadzenie do niego charakterystycznych kwadratów imitujących chorwacką „szachownicę”. Element ten został zaczerpnięty bezpośrednio z dotychczasowej malatury pionowych stateczników i zastąpił w znaku motyw drobnych czerwono-białych kwadratów, które występowały przed literą „C”.

Nowe logo Croatia Airlines 2024
Croatia Airlines - nowa identyfikacja wizualna
Croatia Airlines - nowa identyfikacja wizualna
Croatia Airlines - nowa identyfikacja wizualna
Croatia Airlines - nowa identyfikacja wizualna
Croatia Airlines - nowa identyfikacja wizualna - papeteria

Nowa identyfikacja, nowa flota

Oprócz komunikacji wizualnej zmodernizowana zostanie także flota przewoźnika. Firma lotnicza, podczas prezentacji nowej identyfikacji przedstawiła wystrój wnętrz nowoczesnych maszyn, którymi będą latać pasażerowie chorwackich linii – samolotów Airbus A220.

Wnętrze Airbus A220 Croatia Airlines
Croatia Airlines - nowa identyfikacja wizualna - samolot

Odświeżenie obejmie cały system komunikacji marki z jej odbiorcami i stopniowo będzie wdrażane w kolejnych kanałach.

Jak czytamy w oficjalnym komunikacie, zmiana motywu w logo, przeprojektowanie oparte na najbardziej charakterystycznym symbolu linii oraz dobór nowej palety barw, ma jeszcze bardziej podkreślić chorwacką tożsamość przewoźnika. Za pomocą jednoznacznych nawiązań do symboli narodowych Croatia Airlines chce promować nie tylko własną markę, ale cały kraj.

Źródło: Croatia Airlines
Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje