Ze statecznika wprost do logo
Nowa identyfikacja Croatia Airlines to odświeżenie dotychczasowego systemu wizualnego, polegające przede wszystkim na jego uproszczeniu.
Największą zmianą jest nowe logo i wprowadzenie do niego charakterystycznych kwadratów imitujących chorwacką „szachownicę”. Element ten został zaczerpnięty bezpośrednio z dotychczasowej malatury pionowych stateczników i zastąpił w znaku motyw drobnych czerwono-białych kwadratów, które występowały przed literą „C”.
Nowa identyfikacja, nowa flota
Oprócz komunikacji wizualnej zmodernizowana zostanie także flota przewoźnika. Firma lotnicza, podczas prezentacji nowej identyfikacji przedstawiła wystrój wnętrz nowoczesnych maszyn, którymi będą latać pasażerowie chorwackich linii – samolotów Airbus A220.
Odświeżenie obejmie cały system komunikacji marki z jej odbiorcami i stopniowo będzie wdrażane w kolejnych kanałach.
Jak czytamy w oficjalnym komunikacie, zmiana motywu w logo, przeprojektowanie oparte na najbardziej charakterystycznym symbolu linii oraz dobór nowej palety barw, ma jeszcze bardziej podkreślić chorwacką tożsamość przewoźnika. Za pomocą jednoznacznych nawiązań do symboli narodowych Croatia Airlines chce promować nie tylko własną markę, ale cały kraj.
Źródło: Croatia Airlines