A więc stało się! Google dopuścił się zmiany swojego logo, tak jak to było do przewidzenia. Nadano mu styl typu „flat”, czyniąc je jednym z elementów całego „płaskiego” systemu identyfikacji wizualnej koncernu.
Warto odnotować, że Google jest trzecią wyszukiwarką, która we wrześniu przechodzi rebranding. Po szumnej, lecz kiepskiej zmianie Yahoo oraz odświeżeniu logo microsoftowego Binga nadszedł czas i na lidera internetu. O logo napisałem artykuł całkiem niedawno – tam zostało przedstawione jako przeciek – dziś natomiast mogę już napisać, że Google definitywnie zmienia wygląd wyszukiwarki.
Oprócz samego znaku, zmieni się także układ elementów strony głównej. Nie zobaczymy już ciemnego paska u góry ekranu z najpopularniejszymi opcjami. Wszystko zostało schowane w jeden przycisk.
Póki co nową wersję przeglądarki mogą oglądać podobno tylko Brytyjczycy. Jednak system rozpoznawania lokalizacji nie jest idealny i niektórzy w naszym kraju też mogą już cieszyć oko nowym wyglądem – tak jak Wojtek Staniek, który uprzejmie dostarczył mi materiały zrebrandingowanej wyszukiwarki – dziękuję! :)
Teraz już tylko czekamy, aż wszystkim zmieni się układ elementów na www.google.pl. Czy jednak chowanie wszystkiego w jednym miejscu jest praktyczne? Na urządzeniach mobilnych owszem, ale czy na tradycyjnym sprzęcie również? Chcąc dostać się np. do Dysku wystarczyło jedno kliknięcie. Teraz będzie trzeba wcześniej rozwinąć okno. Jest to oczywiście kwestia przyzwyczajenia, ale fakt faktem, że będzie to wymagało więcej zachodu.
Mimo wszystko, jestem zadowolony z tej zmiany, bo nowe logo Google naprawdę mi się podoba. Wpisuje się we współczesne trendy (a może je wyznacza?) i nie będzie już odstawać od reszty znaków usług koncernu.