Szukaj

Reklama

Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Nowe logo greckiej turystyki

Reklama

Mam wrażenie, że możemy ostatnio mówić o prawdziwej rebrandingowej wiośnie w branży turystycznej. Kolejnym przykładem jest zmiana logo Grecji, a właściwie jej instytucji promującej turystykę tego kraju.

rebranding-nowe-logo-greckiej-turystyki

Dla ułatwienia możemy się jednak umówić, że jest to zmiana logo Grecji, bo to przecież chodzi o promocję kraju, a nie konkretnej instytucji. Państwa, mimo iż nie są przedsiębiorstwami, też przecież mogą kreować własną markę i dbać o swój wizerunek. Ba, nawet powinny! Można to zauważyć przede wszystkim właśnie w branży turystycznej.

nowe-logo-grecji-turystyka

Nowe logo greckiej turystyki jest prostym projektem opartym jedynie o logotyp. Wydaje mi się, że taki zabieg powinien wyjść na dobre greckiej turystyce, a przynajmniej jej działaniom promocyjnym. Na pewno nowy znak podoba mi się znacznie bardziej niż poprzedni.

nowe-logo-greckiej-turystyki

Obydwa znaki są w tych samych barwach narodowych, ale jaśniejszy niebieski jakoś bardziej przypada mi do gustu. Zastanawia mnie jedynie dosyć standardowy krój czcionki logotypu. Nie jest to może najbardziej oryginalne wzornictwo, ale myślę, że i tak może się podobać.

plakat-nowe-logo-grecja

Nowe logo greckiej turystyki jest również dosyć ciekawie aplikowane na różnego rodzaju materiałach. Zwłaszcza jeśli chodzi o plakaty, jest on umieszczany w niebieskim kwadracie, który wyraźnie odróżnia się od reszty grafik. Ciekawie wyglądają także makiety obrandowanych stoisk promocyjnych.

stoiska-promocyjne-grecja-turystyka-logo

Na uwagę zasługuje jeszcze jeden element, a mianowicie strona internetowa. Jest naprawdę przejrzysta i estetyczna, co istotne dla potencjalnych odwiedzających. Łatwo znaleźć podstawowe informacje o kraju i jego atrakcjach turystycznych.

nowa-strona-grecka-turystyka

Jestem świadomy tego, że samo nowe logo nie poprawi wizerunku Grecji. Jest to jedynie narzędzie do jego odpowiedniego kształtowania. Grecja straciła trochę ze względu na swoje kłopoty finansowe, ale myślę, że mimo to i tak wiele osób wybiera ten kraj jako miejsce swojego odpoczynku. Wydaje mi się, że Hellada nadal pozostaje jedną z tańszych lokalizacji nad Morzem Śródziemnym. Zresztą… kto by się tam przejmował jakimiś problemami finansowymi, kiedy wypoczywając w Grecji można cieszyć się takimi widokami jak poniżej?

grecja-zdjecie

Czy nie jest to wystarczająca zachęta, aby na wakacje udać się właśnie tam?

Skomentuj artykuł