Rebrnading IRB Brasil RE

I znowu rebranding z zagranicy. Prawie z końca świata. Ale myślę, że ci, którzy choć trochę interesują się identyfikacjami wizualnymi będą mieli na co popatrzeć. Oto zmiana firmy IRB Brasil RE prosto z Brazylii.

rebranding-irb-brasil-re

IRB Brasil RE jest przedsiębiorstwem zajmującym się reasekuracją, czyli ubezpieczaniem instytucji ubezpieczeniowych. Działa jednak nie tylko w Brazylii, ale także w innych krajach Ameryki Łacińskiej oraz w Afryce. Do niedawna przedsiębiorstwo państwowe, sprywatyzowane w 2007 roku wraz z otwarciem tej części rynku w kraju Amazonki.

To co było główną przyczyną podjęcia tematu tej zmiany, wynika z bardzo dobrze przygotowanej koncepcji odświeżenia wizerunku. Oprócz samego logo, które niewątpliwie krzyczało o zmianę, agencja Crama odpowiedzialna za proces, przygotowała kompleksowy projekt całej identyfikacji przedsiębiorstwa. Uważam, że naprawdę jest co oglądać, bo wszystkie materiały cechują się wysokim poziomem profesjonalizmu.

nowe-logo-irb-brasil-re

Samo logo nie jest być może zbyt wyszukanym wzorem, ale w porównaniu ze znakiem, którym IRB Brasil RE posługiwało się do tej pory to kolosalny krok naprzód. Bardzo podoba mi się uzasadnienie doboru kolorystyki, które przedstawiła agencja.

kolorystyka-irb-brasil-re

Trochę gorzej prezentują się wersje uzupełniające logo IRB Brasil RE, bo logo na fotograficznym tle traci moim zdaniem przejrzystość. Natomiast bardzo, ale to bardzo cieszy mnie brak jakichkolwiek gradientów i innych fajerwerków kolorystycznych. Trzy proste kolory i basta. To mi się podoba.

odmiany-logo-irb-brasil-re

wizualizacja-logo-irb-brasil-re

Ładnie prezentują się zaprojektowane akcydensy, zwłaszcza poprzez wykorzystanie motywu ukośnych linii. Dzięki temu identyfikacja wizualna firmy ma szansę stać się charakterystyczną nie tylko poprzez umieszczanie na niej logo, ale również przez swoją oryginalną stylistykę. Wysoki poziom spójności również nie pozostaje bez znaczenia przy wystawianiu oceny temu brazylijskiemu odświeżeniu.

logo-irb-brasil-re-wersje-kolorystyczne

identyfikacja-wizualna-irb-brasil-re-3

identyfikacja-wizualna-irb-brasil-re

identyfikacja-wizualna-irb-brasil-re-2

Agencja Crama stworzyła moim zdaniem projekt godny naśladowania. Nowe logo IRB Brasil RE powinno zobaczyć większość polskich firm i brać dobry przykład. Nie brakuje bowiem w naszym kraju krzaczków takich jak ten, którym posługiwała się brazylijska korporacja przed swoją zmianą. Na szczęście rośnie w Polsce świadomość estetyki wizerunku i można żywić uzasadnione nadzieje, że coraz więcej podmiotów przeprowadzających rebranding będzie się do tego starannie przykładać.