Szukaj

Reklama

Nowe logo „LOTUR”

Reklama

Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna „LOTUR” zaprezentowała tydzień temu swoje nowe logo. Mimo iż znak jest nieco prostszy od poprzedniego, to nadal nie ma w nim żadnej oryginalności.

rebranding-nowe-logo-lotur

Do tej pory „LOTUR” używał logo, które było modyfikacją obrzydliwego znaku Polskiej Organizacji Turystycznej, którym organizacja ta „promuje” Polskę w świecie. Można by powiedzieć, że na szczęście regionalna instytucja zdecydowała się odświeżyć swój dotychczasowy znak. Tylko czy to odświeżenie na pewno wyszło?

porownanie-logo-lotur-logo-polskiej-organizacji-turystycznej

Nowe logo „LOTUR” jest na pewno wyraźniejsze i prostsze, ale mnie zdecydowanie nie zachwyca. Z technicznego punktu widzenia można zauważyć niedopracowany logotyp, w którym nie zadbano o światła między literami. Najlepiej widać to w sąsiedztwie litery „U”. Logo „LOTUR” jest jednak słabe przede wszystkim jeśli chodzi o symbolikę i jakość przekazu.

nowe-logo-lotur

Jak to w takich znakach bywa – obowiązkowo znalazły się w nim trzy symboliczne kolory i nie mniej popularne elementy. Chodzi oczywiście o zieleń, symbolizującą zapewne środowisko, ekologię, spokój, naturę, itp. itd. Drugą niezwykle ważną dla polskiej kultury i turystyki barwą jest błękit morza, rzek, jezior, zalewów, stawów, czy wód wysokomineralizowanych. Nie mogło oczywiście zabraknąć żółtego odcienia, który symbolizuje na pewno radosne słońce i pogodę, a w znakach z Pomorza również piaszczyste złote plaże. To wszystko jest pełnią nie tylko polskiej turystyki, ale Polski jako takiej. Dzięki tym skojarzeniom każde miasto, gmina, powiat, czy województwo jest oryginalne i niepowtarzalne, bo jedyne w swoim rodzaju, a Polska znakomicie rozpoznawalna na całym świecie.

logo-lotur-wersja-rozszerzona

A teraz bardziej poważnie – czy naprawdę w polskiej turystyce nie ma nic ciekawszego niż te oklepane symbole? Kogo z Was takie logo zachęca do odwiedzenia województwa lubuskiego w celach turystycznych? Bo ja w życiu bym się tam nie wybrał, gdybym miał się sugerować tylko samym znakiem. Czy na zachodzie Polski naprawdę nie ma nic ciekawszego, co nadawałoby się do zaprezentowania w logo „LOTUR”? Coś, co przyciągnęłoby uwagę odbiorcy i zachęciło zdobycia więcej informacji o tym regionie. Jeśli polska turystyka (ogólnokrajowa, czy regionalna) ma zamiar nadal promować się tego typu znaczkami, to nie wróżę jej wielu sukcesów na tym polu. Jasne, że ludzie nie wybierają miejsca podróży ze względu na identyfikację wizualną jaką stosują poszczególne jednostki turystyczne, ale ze względu na jego atrakcyjność. Mimo wszystko uważam, że wysokiej jakości logo, a także promocja regionu zdecydowanie przyczynia się do wytwarzania w umysłach odbiorców pozytywnego wizerunku danego miejsca, dlatego warto zadbać o to, czym się posługujemy.

Skomentuj artykuł