Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Nowe logo na puszkach piw Birbant. Kraftowy browar przechodzi rebranding

Udostępnij ten artykuł

Birbant rebranding - stare i nowe logo browaru
Wraz z nowymi piwami kraftowymi Birbant zaprezentowano także zupełnie zmienioną identyfikację wizualną browaru. Na barwnych puszkach pojawi się nowe logo.

Birbant żegna się z czarno-białym znakiem

Birbant jest stworzonym w 2013 roku kontraktowym browarem, założonym przez dwóch piwowarów – Krzysztofa Kulę i Jarosława Sosnowskiego. Pod zielonogórską marką oferowanych jest prawie 50 różnych piw warzonych w Zarzeczu, które cieszą się popularnością wśród miłośników rzemieślniczych wyrobów.

Na początku października w mediach społecznościowych browau udostępniono lakoniczny wpis, który w żołnierskim skrócie poinformował fanów o wprowadzeniu nowej identyfikacji wizualnej. Czarno-białe logo zastąpił logotyp w żółto-zielonym zestawie kolorystycznym.

Prostota i minimalizm w ciepłych odcieniach

Nowy projekt autorstwa studia Flov to identyfikacja wizualna oparta w głównej mierze na trzech barwach – żółtej, zielonej i brązowej – które tworzą razem energetyczną lecz dość stonowaną i przyjemną dla oka stylistykę marki.

Udostępnione materiały skupiają się na prezentacji ogólnego schematu wizualnego, opartego na wspomnianych odcieniach, jednak na puszkach z nowym logo pojawia się więcej kolorów. Każdy z nowych produktów to osobny projekt, opakowany w zindywidualizowany wzór, łączący się jednak z pozostałymi piwami poprzez wyeksponowany na górze znak marki i powtarzające się motywy.

Birbant rebranding - nowe logo
Birbant rebranding - logo żółte tło
Birbant rebranding - nowa kolorystyka
Birbant rebranding - schemat kolorów
Birbant rebranding - kolorystyka
Birbant rebranding - nowe opakowania
Birbant rebranding - grafika nowe logo
Birbant rebranding - nowe piwo
Birbant rebranding - nowe logo na puszce
Birbant rebranding - logo

Odbiorcy w większości zadowoleni

Wśród odbiorców rebrandingu browaru Birbant przeważają pozytywne opinie. Większość użytkowników mediów społecznościowych doceniło przede wszystkim prostotę, schludność i przejrzystość jaką wnosi nowa identyfikacja. To dobry znak dla właścicieli, którym takie reakcje ułatwią wprowadzanie zmiany w życie i pozwolą szybciej utrwalić nowy wizerunek ich marki.

Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Więcej z działu Rebranding