Kolejna zmiana
Dotychczasowe logo Pepsi zostało zaprezentowane w 2008 roku w atmosferze rewolucji. Rzeczywiście trzeba przyznać, że w porównaniu do logo z jeszcze wcześniejszych lat była to znacząca modyfikacja, która dotknęła przede wszystkim proporcji w utrwalonym już symbolu marki. Najświeższe przeprojektowanie jest niejako powrotem do wzoru wprowadzonego w 1962 roku.
Nowe stare logo Pepsi
Ogłoszony rebranding przywołuje uzasadnione skojarzenia z tym, co funkcjonowało przez prawie 30 lat, od 1962 aż do 1991 roku. Ówczesny projekt składał się z dwóch części koła, między którymi wpisana była nazwa napoju umieszczona na białej, falującej „wstędze”.
Najnowsza wersja logo Pepsi wykorzystuje dokładnie ten sam schemat, ale oczywiście z pewnymi modyfikacjami, takimi jak zmieniony krój pisma, czarna obwódka czy całkowite zamknięcie nazwy marki w przestrzeni koła.
Identyfikacja dla starszych i młodszych
Wraz z logo koncern PepsiCo zaprezentował również niektóre elementy odświeżonej identyfikacji wizualnej. Widzimy na nich, że retro-znak jest prezentowany w otoczeniu współczesnych koncepcji stylistycznych, co jest udaną moim zdaniem próbą komunikowania marki zarówno w stronę starszego pokolenia, które powinno pamiętać logo z dawnych lat, jak i w kierunku dzisiejszych nastolatków.
Koncepcję tę potwierdza Mauro Porcini, wiceprezydent i główny projektant PepsiCo – Zaprojektowaliśmy nową tożsamość marki, aby połączyć przyszłe pokolenia z dziedzictwem naszej marki, łącząc wyróżnienia z naszej historii ze współczesnymi elementami, aby zasygnalizować naszą odważną wizję tego, co ma nadejść.
Muszę przyznać, że pierwsze wizualizacje nowej odsłony Pepsi wyglądają naprawdę ciekawie. Mimo że przez 15 lat chyba wszyscy zdążyliśmy się przyzwyczaić do aktualnego wzoru tej marki, to sądzę, że gdy tylko na półkach pojawią się nowe puszki, szybko zapomnimy o dotychczasowym, bardzo minimalistycznym znaku. I podejrzewam, że w większości chyba nie będziemy za nim za bardzo tęsknić.
KK
Źródła: PepsiCo, Wirtualne Media, Marketing Week, CNN, Fast Company, Fine Print Art