Szukaj

Reklama

Nowe logo Pepsi połączy pokolenia?

Rebranding Pepsi - nowe logo marki 2023
Na puszkach Pepsi już niedługo zacznie pojawiać się nowe logo marki, które można uznać za współczesną interpretację funkcjonującego już kiedyś wzoru. Pierwsze puszki z nowym znakiem pojawią się w USA jesienią tego roku, natomiast w Polsce zobaczymy je dopiero w 2024.
Reklama

Kolejna zmiana

Dotychczasowe logo Pepsi zostało zaprezentowane w 2008 roku w atmosferze rewolucji. Rzeczywiście trzeba przyznać, że w porównaniu do logo z jeszcze wcześniejszych lat była to znacząca modyfikacja, która dotknęła przede wszystkim proporcji w utrwalonym już symbolu marki. Najświeższe przeprojektowanie jest niejako powrotem do wzoru wprowadzonego w 1962 roku.

Nowe stare logo Pepsi

Ogłoszony rebranding przywołuje uzasadnione skojarzenia z tym, co funkcjonowało przez prawie 30 lat, od 1962 aż do 1991 roku. Ówczesny projekt składał się z dwóch części koła, między którymi wpisana była nazwa napoju umieszczona na białej, falującej „wstędze”.

Ewolucja logo Pepsi w latach 1950-1991
Wybrane ważniejsze zmiany logo Pepsi na przestrzeni lat 1950-1991

Najnowsza wersja logo Pepsi wykorzystuje dokładnie ten sam schemat, ale oczywiście z pewnymi modyfikacjami, takimi jak zmieniony krój pisma, czarna obwódka czy całkowite zamknięcie nazwy marki w przestrzeni koła.

Nowe logo Pepsi 2023
Rebranding Pepsi - nowe logo 2023

Identyfikacja dla starszych i młodszych

Wraz z logo koncern PepsiCo zaprezentował również niektóre elementy odświeżonej identyfikacji wizualnej. Widzimy na nich, że retro-znak jest prezentowany w otoczeniu współczesnych koncepcji stylistycznych, co jest udaną moim zdaniem próbą komunikowania marki zarówno w stronę starszego pokolenia, które powinno pamiętać logo z dawnych lat, jak i w kierunku dzisiejszych nastolatków.

Koncepcję tę potwierdza Mauro Porcini, wiceprezydent i główny projektant PepsiCo – Zaprojektowaliśmy nową tożsamość marki, aby połączyć przyszłe pokolenia z dziedzictwem naszej marki, łącząc wyróżnienia z naszej historii ze współczesnymi elementami, aby zasygnalizować naszą odważną wizję tego, co ma nadejść.

Nowe puszki Pepsi
Wizualizacja logo Pepsi na plakatach
Pepsi Multipack - nowe logo marki
Wizualizacja logo Pepsi na ciężarówce

Muszę przyznać, że pierwsze wizualizacje nowej odsłony Pepsi wyglądają naprawdę ciekawie. Mimo że przez 15 lat chyba wszyscy zdążyliśmy się przyzwyczaić do aktualnego wzoru tej marki, to sądzę, że gdy tylko na półkach pojawią się nowe puszki, szybko zapomnimy o dotychczasowym, bardzo minimalistycznym znaku. I podejrzewam, że w większości chyba nie będziemy za nim za bardzo tęsknić.

KK

Źródła: PepsiCo, Wirtualne Media, Marketing Week, CNN, Fast Company, Fine Print Art
Skomentuj artykuł
4 Komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
A.Mason
A.Mason
31 marca 2023 12:16

Czyli prawie powrót do loga z lat 60.

Przy okazji tego artykułu zdałem sobie sprawę, że nie byłbym w stanie powiedzieć jak wyglądało dotychczasowe logo, pomimo że napój jest „wszechobecny”. Kiedy widzę to logo, od razu je rozpoznaję, natomiast w drugą stronę – w ogóle.

Zuzia
Zuzia
26 stycznia 2024 19:24

Wraz z logiem zmienił się bardzo także smak. Pepsi ta stała się niedobra. Wcześniejsza pepsi miała fajne logo, a także bardzo dobry smak. Czas przerzucić się na coca cole…

Last edited 4 miesięcy temu by Zuzia
pks_rulez
pks_rulez
28 kwietnia 2024 16:31
Odpowiedz użytkownikowi  Zuzia

Pepsi stała się niedobra ZANIM wprowadzili te nowe stare logo. Dla kogoś, kto nie sprawdza składu produktów i nie dostrzega nagłej gwałtownej zmiany ilości cukru z 11g do 7g/100ml to zmiana logo jest równoznaczna ze zmianą postrzegania smaku.
Na Sycylii już nawet dużo wcześniej Pepsi miało 7g/100ml cukru w składzie, niż w Polsce.

A Coca-Cola też już zmienia zawartość, tylko bardziej subtelnie. Już nie ma cukru 10,7g/100ml, tylko 10,6.

Last edited 29 dni temu by pks_rulez
Marcu
Marcu
6 maja 2024 21:03

Te na slodzikach nieschlodzone sa mdle. A logo to poprzednie bylo brzudkie, więc dobrze ze zmienili.