Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Nowe logo producenta latarek – Mactronic

Udostępnij ten artykuł

Producent oświetlenia bateryjnego, albo po prostu latarek, firma Mactronic zmieniła właśnie swoje logo prezentując zupełnie nowy znak. Zaprezentowany projekt, pomimo odwołania do wcześniejszej kolorystyki jest w gruncie rzeczy zmianą radykalną.

rebranding-nowe-logo-mactronic-producent

Spółka z Wrocławia działa od 1989 roku i obecnie szczyci się tym, iż jest czołowym producentem i dystrybutorem oświetlenia akumulatorowego w Polsce. Co roku sprzedaż sięga ponad miliona sztuk różnego rodzaju latarek. Ponieważ o dobry biznes warto zadbać także od strony wizualnej, nadszedł w końcu czas na odświeżenie dotychczasowej identyfikacji.

nowe-logo-mactronic-big

Rebranding przebiega stopniowo, a oficjalnie rozpoczął się od zaprezentowania logo na firmowym koncie Facebook. Nowe logo Mactronic jest prostą, estetyczną konstrukcją opartą o symbol i logotyp z nazwą firmy „przełamaną” na dwie części. Nowy znak posiada jednak kilka różnych wariantów (także kolorystycznych) co przedstawione zostało w krótkim filmiku, z którego możemy się dowiedzieć także o symbolice i pomyśle na nowy znak.

Uważam, że Mactronic podjął słuszną decyzję odświeżając swoją identyfikację. Nowy wzór logo jest nie tylko bardziej nowoczesny, ale również odznacza się wyższym poziomem estetyki. W sieci pojawiły się jednak wątpliwości dotyczące oryginalności. Niektóre osoby stawiają zarzut/sugestię, że zbytnio przypomina logo Adidasa. Jeśli dobrze się zastanowić, to rzeczywiście można dostrzec podobieństwo. Brakuje tylko jednego białego paska na czerwonej „górze”. Czy jednak można przez to powiedzieć, że jest to plagiat? Nie sądzę. Być może nie dostrzegam tak bardzo tego podobieństwa, bo nie skupiam się na nim tyle ile powinienem. Ale z drugiej strony myślę, że nowe logo Mactronic ma zupełnie inny oddźwięk i raczej widać wyraźną różnicę między Adidasem a tym znakiem. Nie oznacza to jednak, że neguję poglądy tych, którzy widzą w tym logo niemieckiej marki sportowej, bo jeśli ktoś chce, to rzeczywiście może je tam dostrzec.

nowe-logo-mactronic-rozne-wersje

Osobiście rebranding Mactronic przypadł mi do gustu i uważam, że nowe logo wprowadza sporo świeżości w identyfikację producenta latarek. Zobaczymy teraz czy zmiana przyniesie firmie korzyści i zostanie dobrze przyjęta przez rynek. Mam nadzieję, że tak.

Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Więcej z działu News