Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Nowe logo Sokołowa. Spożywczy gigant odświeża identyfikację wizualną swojej marki

Udostępnij ten artykuł

Rebranding Sokołów - nowe logo
Marka Sokołów rozpoczęła proces wizerunkowego odświeżenia. Zmiana jednego z największych polskich producentów branży mięsnej objęła lifting dotychczasowego logo oraz kompleksową modernizację systemu identyfikacji wizualnej, w tym wprowadzenie nowych opakowań.

Ewolucja dobrze znanego logo łączy tradycję z nowoczesnością

Celem przeprowadzonego odświeżenia popularnej mięsnej marki było uwspółcześnienie dotychczasowego znaku, jego uproszczenie i poprawienie właściwości eksploatacyjnych.

– Poprzedni znak firmowy towarzyszył nam przez wiele lat, ciesząc się ogromną rozpoznawalnością i symbolizując renomę marki Sokołów. Głównym założeniem wprowadzonych zmian było jego unowocześnienie, przy zachowaniu kluczowych, charakterystycznych wyróżników, do których nasi konsumenci są bez wątpienia mocno przywiązani – wyjaśnia Przemysław Gostkiewicz, Prezes Zarządu Sokołów S.A.

Nowe logo Sokołowa jest ewolucją dotychczasowego, dobrze rozpoznawalnego symbolu. Wzór składa się w większości z tych samych elementów co wcześniej, ale w efekcie przeprojektowania zyskały one nową formę.

Nazwa marki w uwypuklonym wydaniu została umieszczona w linii prostej bezpośrednio pod charakterystycznym liściem dębu, a całość otrzymała prostszą, bardziej nowoczesną stylistykę. Ponadto w podstawowej wersji znaku wprowadzono do konstrukcji nowe hasło marki „Tradycja od 1899”.

Nowe logo Sokołowa 2024
Nowe logo marki Sokołów
Nowe logo marki Sokołów. Źródło: Sokołów.

Nowa identyfikacja marki Sokołów i unowocześnione opakowania produktów

W ślad za znakiem Sokołów wprowadził także odświeżoną identyfikację wizualną, bazującą na dotychczasowej kolorystyce. Producent zaznacza, że głęboki bordowy kolor odnoszący się do szlachetności i prestiżu, w połączeniu z odcieniami złota i bieli są nie tylko utrwalonym elementem wizerunki marki, ale również podkreśleniem polskich korzeni przedsiębiorstwa.

Konsumenci mogą już spotkać produkty Sokołowa w nowych opakowaniach na sklepowych półkach. Ich szata graficzna została ujednolicona i unowocześniona. Nowa estetyka opakowań ma zwiększyć rozpoznawalność produktów oraz poprawić czytelność najistotniejszych informacji.

Nowe Sokoliki - nowe logo Sokołowa
Nowe opakowanie Sokolików. Źródło: Sokołów.
Rebranding Sokołów - nowa identyfikacja wizualna
Rebranding Sokołów - nowe opakowanie
Rebranding Sokołów - nowe opakowania
Rebranding Sokołów - nowe logo na opakowaniach

Sokołów jest jednym z największych mięsnych producentów w Europie Środkowo-Wschodniej. W Polsce firma od lat zajmuje najwyższe miejsca w swoim sektorze, zatrudniając ponad 9 tysięcy pracowników i utrzymując jedną z najlepiej rozpoznawalnych marek spożywczych w naszym kraju.

Źródło: Sokołów
Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Więcej z działu Odświeżenie