Nowym logo pochwaliło się ostatnio Radio Szczecin. Jednak wbrew pozorom zmiana wcale nie jest tak wielka jakby się to mogło wydawać. Z poprzedniego wzoru czerpie znacznie więcej niż tylko kolorystykę.
Na pierwszy rzut oka zmienia się całkiem dużo, bo ze znaku wyeliminowane zostały białe półokręgi. Dzięki temu nowy wzór wydaje się być smuklejszy i bardziej regularny. Dodano za to nowy element graficzny, który moim zdaniem komplikuje cały znak znacznie bardziej niż dotychczasowe odcinki. Chodzi oczywiście o słupki imitujące litery „i”. Kojarzą mi się one z radiowymi wyświetlaczami, ale… raczej tymi starszej generacji. Dlatego nie wiem, czy taka modyfikacja jest tutaj na miejscu. Tym bardziej, że wraz z nowym znakiem rozgłośnia zmieniła szatę swojej strony internetowej. Chociaż co do tych „starszych” radioodbiorników nie ma zasady. Takie jest po prostu moje osobiste skojarzenie, dlatego uważam, że akurat wcześniejszy wzór wyglądał o wiele nowocześniej.
Tym bardziej, że tak jak wspomniałem, nowe logo to nie tylko taka sama/podobna kolorystyka, ale przede wszystkim ten sam/podobny krój pisma użyty w logotypie. Niestety przez tego typu zabieg cały rebranding wygląda tak, jakby polegał jedynie na usunięciu okręgów i zastąpieniu liter „i” słupkami. I tak rzeczywiście jest. No, może jeszcze nieznacznie skorygowano odcień niebieskiego, ale w tej sytuacji można pomyśleć, że to po prostu błąd grafika, niż zaplanowane działanie. Czy na tym ma polegać odświeżanie znaków? Jeśli już coś się rusza, żeby wyglądało lepiej, to powinno się to robić tak jak należy.
Zmiana natomiast broni się trochę nową stroną internetową. Wygląda całkiem przyzwoicie i uważam, że jest też należycie przejrzysta. Tylko, że do tej nowoczesnej stylistyki jakoś kompletnie nie pasuje mi grafika znajdująca sią w lewym górnym rogu (nowe logo). Jest jakby za bardzo toporne i mało dynamiczne w stosunku do reszty elementów na witrynie.
Rebrandingu Radia Szczecin nie zaliczyłbym do udanych przedsięwzięć. Strona internetowa wyszła przyzwoicie, to przyznam. Ale logo (a więc podstawa identyfikacji) wygląda jakby była na szybko i nieudolnie dorobione na potrzeby strony niż odwrotnie. Byle by coś tam się zmieniło, żeby można to było szumnie zakomunikować i nazwać „odświeżonym logo”. Niestety spójność nowych szat rozgłośni między nowym logo, a stroną, to kompletny niewypał. Nie na tym polega odświeżanie.
Materiały pochodzą ze strony Radia Szczecin