Szukaj

Reklama

Nowe logo Uniwersytetu Przyrodniczego

Reklama

Już niedługo rozpoczyna się kolejny rok akademicki. Nadchodzi czas zmian dla wielu osób rozpoczynających studia, ale także absolwentów szkół wyższych. Zmiany jednak zachodzą również w samych uczelniach, tak jak w przypadku Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie.

rebranding-uniwersytet-przyrodniczy-lublin

U progu nowego roku akademickiego uczelnia zmienia swój wizerunek przyjmując nowe logo oraz system identyfikacji wizualnej. Rebranding jaki przeprowadziła lubelska Agencja Reklamowa Cumulus bez żadnej wątpliwości zaliczam do najlepszych jakie można było zobaczyć w ostatnim czasie. Nowe logo Uniwersytetu Przyrodniczego zostało zaprojektowane w celu zastąpienia w działaniach promocyjnych dotychczas używanego godła. Główny powód rebrandingu wyjaśnia prorektor UP ds. organizacji i kadr – prof. dr hab. Andrzej Borowy:

„Jednym z głównych założeń prac nad uporządkowaniem stosowanej wizualizacji Uczelni było wprowadzenie rozróżnienia między godłem uczelni, czyli elementem symboliki związanej z wieloletnią tradycją i prestiżem uniwersyteckim, a nowym znakiem (logo) wykorzystywanym do celów promocyjnych. Zgodnie z tą koncepcją, od tej pory, na broszurach rekrutacyjnych, ulotkach i gadżetach, takich jak kubki, będziemy używać właśnie nowego logo.”

Przyjrzyjmy się teraz nowej tożsamości wizualnej uniwersytetu, bo naprawdę jest na co popatrzeć.

nowe-logo-uniwersytetu-przyrodniczego-lublin

Bardzo podoba mi się zgrabne połączenie liter U i P oraz wkomponowanie w ich układ kłosu, który stanowi bezpośrednie odwołanie do specyfiki uczelni. Nieprzypadkowa jest także kolorystyka znaku, która odnosi się do „barw polskiej przyrody: złotych łanów zbóż i głębokiej zieleni dębów” – jak możemy przeczytać w notce informacyjnej na stronie szkoły. Mimo bogatej symboliki twórcom udało się zachować minimalistyczny styl projektu. Niestandardowy krój czcionki dodaje natomiast logotypowi świeżości i oryginalności. Oprócz samego logo, projektanci przygotowali także cały system identyfikacji wizualnej, w którego skład wchodzą m.in. symbole poszczególnych wydziałów uniwersytetu.

nowe-logo-wydzialow-uniwersytetu-przyrodniczego

I tak każda z siedmiu jednostek otrzymała odrębność wizualną, a równocześnie wszystkie zachowują spójność, bo w jednoznaczny sposób nawiązują do siebie poprzez stylistykę. Cały rebranding został zaprojektowany naprawdę kompleksowo. Pomyślano nie tylko o głównych elementach tożsamości wizualnej, ale również o tak drobnych rzeczach jak tabliczki informacyjne na drzwi, czy zakładki do książek.

projekty-zakladek-ksiazkowych

Decydując się na rzetelnego wykonawcę władze uniwersytetu wyraźnie dały do zrozumienia, że całe przedsięwzięcie traktują poważnie i nie chcą wyrzucić 11 tys. zł w błoto (taka suma pojawia się na stronach lokalnego serwisu informacyjnego).

projekt-kubek-nowe-logo-up

Jednak zaprezentowanie nowej identyfikacji to dopiero początek całego procesu przemiany wizualnej. Docelowo ma się on zakończyć za rok. Mam nadzieję, że 1. października 2014 Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie będzie mógł pochwalić się pełnym sukcesem w zakresie zmian wizualnych.

nowe-akcydensy-uniwersytet-przyrodniczy-lublin

nowa-identyfikacja-elementy-logo

Początek jest naprawdę bardzo dobry i należy to pochwalić, bo nie często zdarza się, żeby publiczne jednostki potrafiły przygotować tak dobrą i spójną strategię.

Skomentuj artykuł
1 Komentarz
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze