Szukaj

Reklama

Nowe logo Young Digital Planet

Reklama

Wreszcie jakaś pozytywna zmiana na polskim rynku. Nowe logo Young Digital Planet jest znakiem, z którego śmiało można brać przykład podczas przeprowadzania rebrandingu. Znakiem, który przywraca wiarę w porządne działania brandingowe polskich przedsiębiorstw.

rebranding-young-digital-planet-nowe-logo

Young Digital Planet jest firmą informatyczną oferującą nowoczesne formy edukacji nastawionej zwłaszcza na szerokie wykorzystanie internetu i mobilnych technologii. Została założona w 1990 roku przez czterech studentów Politechniki Gdańskiej jako laboratorium inżynierii dźwięku. Dzisiaj oprogramowanie edukacyjne jest dystrybuowane na pięciu kontynentach w ponad 40 krajach. Przedsiębiorstwo prowadzi współpracę z wydawnictwami jak i ministerstwami edukacji w poszczególnych państwach. Kilka dni temu rozpoczęło rebranding marki, który jest rebrandingiem zdecydowanie rewolucyjnym i zdecydowanie na plus.

stare-logo-young-digital-planet

Jak na firmę z dziedziny nowoczesnych technologii posługiwała się dotąd strasznie przestarzałym znakiem. Nie bardzo wiem co on przedstawiał, ale z nowoczesnością na pewno mi się nie kojarzył. Realizowane odświeżenie marki i logo, jest moim zdaniem spóźnione o co najmniej kilka lat. Dobrze jednak, że w końcu zdecydowano się na ten krok.

nowe-logo-young-digital-planet

Nowe logo Young Digital Planet jest niezwykle prostym, ale i atrakcyjnym znakiem. Nie ma w nim żadnych niepotrzebnych fajerwerków, nie jest natrętne, trudne w odtworzeniu, czy (co często się Polakom zdarza) nadal przestarzałe. Podoba mi się jego przekaz i koncepcja, którą firma prezentuje w 30-sekundowym klipie. Minimalizm znaku i jego styl typu „flat” (płaski) idealnie wpisuje się w aktualne trendy wzornictwa panujące nie tylko wśród mobilnych marek.

Podsumowaniem mojego zachwytu rebrandingiem YDP niech będzie wypowiedź prezesa firmy (źródło):

„Każda firma, która tak jak YDP jest długo na rynku, musi dbać o świeżość swojego wizerunku. To obowiązkowa lekcja, którą chcemy właśnie teraz – niemal razem z rozpoczynającymi rok szkolny dziećmi i nauczycielami – odrobić. Zmianę oparliśmy na dynamicznej i ciekawej – także dla uczniów – kampanii.”

– Andrzej Molski, prezes Young Digital Planet S.A.
Nic dodać, nic ująć. Oby i inne polskie przedsiębiorstwa dostrzegały tę potrzebę i nie bały się zmian wizerunkowych. Oczywiście niech to będą zmiany na lepsze.

Skomentuj artykuł