Nowe logo YouTube?

Znany chyba wszystkim serwis YouTube zaprezentował niedawno na swoim profilu Facebook i Twitter nowe logo. Czy to oznacza, że wielka marka, której właścicielem jest Google, po cichu zmieni swój dotychczasowy znak?

Zmiana, oprócz awatarów na portalach, dotknęła także aplikacji na smartfonach z systemem Android, gdzie podmienione zostały ikony programu. Ale dlaczego te wszystkie zabiegi są stosowane bez żadnego rozgłosu? Jak podają Wirtualne Media przedstawiciele marki szybko zdementowali domysły, że YouTube zrezygnuje z dotychczasowego znaku. Nowy ma być jedynie uzupełnieniem identyfikacji, aby wyraźniej zaakcentować przycisk „play”.

youtube-nowe-logo

Szczerze mówiąc, nie zdziwiłbym się w ogóle, gdyby w niedługim czasie okazało się, że jednak stare logo zniknie z głównej strony serwisu. Trzeba przyznać, że nowy projekt zdecydowanie lepiej pasuje do całej identyfikacji Google, którą konsekwentnie wprowadza po kolei we wszystkich swoich usługach.  Chociaż wiem, że logo YouTube jest bardzo rozpoznawalne, to nie obraziłbym się, gdyby zostało odświeżone. W nowym podoba mi się jego prostota i to, że pasuje do reszty stosowanych przez koncern znaków. Ujednolicenie tożsamości kolejnego produktu firmy, na pewno pozytywnie wpłynęłoby na spójność identyfikacyjną. Myślę, że taka rewolucyjna zmiana YouTube’a nie przyniosłaby mu szkody i szybko przyjęłaby się w środowisku odbiorców.

PODZIEL SIĘ
Krzysztof Karaś
Twórca Branding Monitor, miłośnik logo, projektant grafiki użytkowej, zajmuje się brandingiem oraz marketingiem. Opisuje i analizuje zmiany w świecie marek. Branding i marketing traktuje nie jak sztukę, ale jak rzemiosło i praktyczne narzędzia do osiągania konkretnych celów.