Nowe minimalistyczne logo dla Compendium Centrum Edukacyjnego

Branża nowoczesnych technologii jest jedną z tych, w której firmy przykładają dużą uwagę do swojej marki i wizerunku. Ze względu na jej specyfikę nie mogą sobie pozwolić na słabą identyfikację, która nie wzbudzałaby zainteresowania i zaufania potencjalnych klientów. Nawet jeśli działa się na pograniczu tego sektora, z jego „wymogami” również trzeba się liczyć.

Compendium Centrum Edukacyjne oferuje szereg szkoleń z zakresu zaawansowanych produktów i technologii informatycznych, kierując swoje usługi do odbiorców na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Nie jest więc producentem oprogramowania, ani twórcą rozwiązań technologicznych, jednak prowadząc działalność szkoleniową z zakresu informatyki, również wpisuje się w świat information technology.

Dotychczasowe logo nie kojarzyło się może zbyt nowocześnie, ale nie powiedziałbym, żeby sytuacja była krytyczna. Uznano w każdym razie, że firmie potrzebne jest wizualne odświeżenie, które miała zapewnić Katarzyna Łukaszczyk, projektując od nowa logo i system identyfikacji. A oto efekty.

Nowe logo compendium - pełna wersja

warianty-sygnetu-nowe-logo-compendium

Compendium - logo sygnet

Konstrukcja nowego logo CE Compendium

Autorka zdecydowała się na zupełną zmianę koncepcji znaku. Pozostała wierna jedynie dotychczasowej kolorystyce, która stała się tym samym łącznikiem pomiędzy starym i nowym wzorem. Sygnet został oparty na trzech symbolicznych elementach: dwóch pierwszych literach nazwy, symbolu nieskończoności oraz nawiązaniu do kodu binarnego.

Symbolika nowego logo Compendium

Pomysł wydaje się być ciekawy i sensownie uzasadniony, ale dla mnie osobiście dostrzeżenie w logo „001” nie było wcale takie proste. Sądzę, że „CO” oraz „nieskończoność” jest jak najbardziej czytelna, lecz cyfra jedności na końcu bardziej komunikuje mi „CO1” niż „001”.

Compendium - nowe logo submarek

Jedynka została wykorzystana także jako wyróżnik dla znaków posiadanych submarek. Pomysł również ciekawy, urozmaicający nieco rodzinę znaków, a jednocześnie utrzymujący ją w wizualnej harmonii.

Nowa identyfikacja wizualna Compendium - Rebranding

Wizerunkowe odświeżenie, które przeprowadziło Compendium uwzględniło także szereg pozostałych elementów identyfikacyjnych, co świadczy o kompleksowym podejściu do części projektowej. Minimalistyczna stylistyka nadaje całości dużą przejrzystość i czytelność, ale zastanawiam się, czy ta prostota wraz z dobraną kolorystyką nie stanie się pewnym problemem, ze względu na to, że projektów utrzymanych w podobnej tonacji już trochę było. Może się zatem okazać, że nie jest to styl, który nada tożsamości szczególnego charakteru, a co za tym idzie – nie wyróżni marki na tyle, na ile powinien.

Nowa identyfikacja Compendium

Rebranding Compendium - wizytówki z nowym logo

Notatnik Compendium nowe logo

Projekty plakatów Compendium

Koszulki Compendium rebranding marki

Nowe logo Compendium na torbie

Zmiana logo Compendium Centrum Edukacyjnego cechuje się świeżością i wysoką estetyką. Myślę, że znak może się podobać. Chociaż nie wszystkie elementy symboliczne w logo są równie łatwe do rozszyfrowania (zapis binarny), sądzę że jego przesłanie jest godne uwagi ze względu na swoją niebanalność. Podoba mi się również prostota i przejrzystość całej koncepcji, jednak kłębią się we mnie te wątpliwości, czy zastosowane proporcje barw i bardzo proste formy będą w stanie należycie wyróżnić markę i zwrócić na nią uwagę. Mimo wszystko, uważam że firma otrzymała porządny projekt i pozostaje tylko życzyć dobrze z niego korzystać.

Źródła: Compendium, Katarzyna Łukaszczyk