Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Nowe oblicze PayPal. Rebranding globalnego lidera cyfrowych płatności

Udostępnij ten artykuł

Rebranding PayPal nowe logo 2024
PayPal zaprezentował odświeżoną tożsamość wizualną, za pomocą której będzie wspierał modernizację swojego wizerunku. Nowe logo i identyfikacja marki to nie tylko zmiana estetyczna, ale także zamiar lepszego odzwierciedlenia rosnącej roli PayPal we współczesnym świecie finansów.

Wyrazistość i nowoczesność

Zmiany wprowadzone w komunikacji wizualnej globalnego potentata w płatnościach cyfrowych są widoczne na pierwszy rzut oka. Chociaż bazują na dotychczasowym dorobku, mają inny charakter, dzięki któremu marka może zyskać odmłodzony i bardziej nowoczesny wizerunek.

Nowa identyfikacja PayPal została stworzona przez agencję Pentagram. Jest bardziej wyrazista, bazuje na odświeżonej kolorystyce, większych kontrastach, zaostrzonych krawędziach i ruchu.

Nowe logo PayPal już bez sygnetu

Dużą zmianę wprowadzono w znaku marki. Rozpoznawalny sygnet, złożony z dwóch nakładających się na siebie liter „P”, zyskał nowy styl dzięki innej kompozycji kolorów i zaostrzeniu krawędzi. Co jednak ważne, został on usunięty z podstawowej wersji logo.

Nowe logo PayPal to jedynie czarny typograficzny zapis marki o bardzo minimalistycznym i generycznym charakterze.

Nowe logo PayPal - rebranding marki
Nowe logo PayPal - rebranding marki
Nowe logo PayPal - rebranding marki 2024

Na szczęście z identyfikacji nie znika symbol, do którego przyzwyczaiły się miliony użytkowników na całym świecie. Nadal będzie on wykorzystywany i to prawdopodobnie w równym stopniu co zubożona konstrukcja słowna, ale teraz te dwa elementy będą funkcjonować niezależnie od siebie, co ma zwiększyć możliwości ich eksploatacji.

Stary i nowy symbol PayPal - rebranding
Dotychczasowy (z lewej) i nowy (z prawej) symbol PayPal.

Większe kontrasty i odświeżona kolorystyka

Wizualne odświeżenie PayPal to w dużej części przede wszystkim zdecydowanie odświeżony zestaw kolorów.

Barwy zaproponowane przez autorów przeprojektowania są bardziej kontrastowe i wyraziste niż dotychczasowa mieszanka granatów z błękitami. Chociaż taki styl jest dzisiaj dość chętnie wykorzystywanym rozwiązaniem, szczególnie przez marki chcące podkreślić swoją nowoczesność i cyfrowy charakter, to na przedstawionych wizualizacjach ta koncepcja prezentuje się całkiem dobrze.

W wyróżnieniu marki PayPal na tle innych fintechów ma pomóc większe bazowanie na kontrastowym biało-czarnym zestawie kolorów, podczas gdy błękity, według założeń będą stanowić jedynie jego dopełnienie i akcenty.

Rebranding PayPal - nowa identyfikacja wizualna
Rebranding PayPal - nowa kolorystyka
Rebranding PayPal - nowa identyfikacja wizualna
Rebranding PayPal - nowe logo na karcie
Rebranding PayPal - nowe logo
Rebranding PayPal - nowa identyfikacja wizualna
Rebranding PayPal - nowa identyfikacja wizualna
Rebranding PayPal - nowa identyfikacja wizualna
Rebranding PayPal - nowa identyfikacja wizualna
Rebranding PayPal - nowa identyfikacja wizualna

Rebranding PayPal to nie tylko zmiana logo i kolorów

Proces zmiany operatora internetowych płatności, który coraz bardziej wykracza poza swój pierwotny rynek, wprowadzając nowe usługi i możliwości, to również szereg innych wizualno-wizerunkowych modyfikacji.

Odświeżenie systemu wizualnego PayPal to także autorska typografia korporacyjna o nazwie PayPal Pro oraz komunikacja ruchu. Wprowadzenie do tożsamości marki animacji obrazujących czynności takie jak stukanie, przesuwanie, klikanie czy przewijanie podczas wykonywania płatności, ma podkreślić łatwość obsługi aplikacji PayPal oraz przyjazne użytkownikowi środowisko usługi.

Rebranding PayPal - nowa identyfikacja wizualna
Rebranding PayPal - nowa typografia
Rebranding PayPal - nowa typografia
Rebranding PayPal - nowa identyfikacja wizualna
Rebranding PayPal - nowa identyfikacja wizualna

W kierunku nowoczesności

PayPal przez ponad 20 lat był synonimem innowacyjnych płatności i nowoczesnego podejścia do świata finansów. Firma nadal chce być tak postrzegana, dlatego inwestuje w odświeżenie, które ma jej zapewnić wizerunek marki nowoczesnej, dynamicznej i bliskiej ludziom. Czyli generalnie takiej, do jakiej dąży chyba większość dostawców tego typu usług (na przykład opisywany niedawno rebranding PayU).

Przewagą Amerykanów w kreowaniu takiego odbioru jest jednak ogromna rozpoznawalność marki, zasięg działania, jej długa historia i wielkość. Dlatego nawet jeśli niektóre z opracowanych rozwiązań mogą wydawać się generyczne czy mało unikalne, to nie powinny one stanowić dla firmy istotnej przeszkody w dążeniu do wizerunkowych celów.

Krzysztof Karaś

Źródło: PayPal, Pentagram
Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Więcej z działu Rebranding