Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Nowe, przyzwoite logo Joniec

Udostępnij ten artykuł

Polska firma oferująca ogrodzenia betonowe… po takich wstępach rzadko kiedy można spodziewać się czegoś dobrego (jeśli chodzi o desing). Branża budowlana (jak i kilka innych, zwłaszcza przemysłowych) przyzwyczaiła nas do niskiego poziomu estetyki. Na szczęści niektóre przedsiębiorstwa starają się to zmienić.

rebranding-nowe-logo-joniec

Joniec jest polskim producentem wspomnianych właśnie ogrodzeń betonowych. Nic ciekawego, zwłaszcza dla tych, którzy z budownictwem nie mają zbyt wiele wspólnego. Ale przedsiębiorstwo zwróciło moją uwagę przeprowadzonym w ostatnim czasie rebrandingiem, który dokonał diametralnej zmiany znaku firmowego.

Skok jakościowy jest niewątpliwy. Poprzednie logo było jednym z tych, którym uwielbia posługiwać się Polmex, Bud-Pol, Budex, czy inny Pol-drut. Oprócz nazwy przedsiębiorstwa znalazło się miejsce na finezyjnie wkomponowany adres. Szkoda tylko, że poniżej autor nie umieścił numeru telefonu, który byłby metafizycznym dopełnieniem tego znaku.

nowe-logo-firmy-joniec

Ale o dziwo nawet takie firmy są w stanie się zreflektować i zadbać o jakość swojej identyfikacji. Późno, bo późno, ale jednak. Nowe logo niekoniecznie musi się podobać, bo nie jest też szczytem współczesnego wzornictwa, ale myślę, że nie można mu odmówić swego rodzaju świeżości. Jest estetyczne i oparte na prostej konstrukcji. Brawa na pewno należą się za to, że uniknięto wszelkiego rodzaju przejść tonalnych.

Trochę gorzej sprawa się ma z wykorzystaniem logo w praktyce. Animacja prezentująca projekt, jak i strona internetowa firmy nie są dziełami najwyższych lotów, ale nie wszystko na raz ;) Miejmy nadzieję, że na poprawę i tych kwestii przyjdzie czas.

Samo nowe logo Joniec być może nie wprawia w zachwyt, ale chciałem zwrócić uwagę właśnie na ten przeskok jakościowy, który sam w sobie był dla mnie miłym zaskoczeniem. Sądzę, że warto doceniać pozytywne przemiany, zwłaszcza z polskiego podwórka. Oby było ich coraz więcej, bo przedsiębiorstw, którym by się przydały jest ciągle całe multum.

Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Więcej z działu News