Szukaj

Reklama

Nowe Scrabble z nowym logo

Reklama

Nieczęsto zdarzają się rebrandingi dotyczące gier, tym bardziej planszowych. A jednak właściciel popularnej gry słownej Scrabble postanowił odświeżyć wizerunek tej marki.

scrabble-stare-nowe-pudelko

Najbardziej znana na świecie gra słowna zmieniła nie tylko logo, ale również swoje charakterystyczne elementy tożsamości wizualnej, czyli planszę i tabliczki z literami. Dosyć nietypowy przypadek działań wizerunkowych, ale właśnie dlatego jest on taki ciekawy. Jak podaje Mediarun, za realizację zintegrowanych działań marketingowych, które są powiązane z rebrandingiem Scrabble, odpowiedzialna jest agencja Momentum.

rebranding-scrabble

Prawa do marki Scrabble posiadają dwie firmy: Mattel, znana głównie z lalek Barbie, oraz Hasbro, która jest producentem zabawek i gier planszowych (w tym np. Monopoly). Mimo to, ciężko jest zdobyć informacje o tym rebrandingu od właścicieli marki.

scrabble-stare-logo-grafika

Proces zmiany został oficjalnie rozpoczęty wraz z uruchomieniem konkursu „7 liter 7 nagród”, ale nowe logo Scrabble pojawiało się na oficjalnym fanpage’u  już we wrześniu. Nowy znak gry planszowej jest na pewno prostszy, bardziej minimalistyczny. Przedłużona nóżka litery R i jej kształt, układają się niejako w uśmiech. Założę się, że symbolika tego elementu jest taka: „Scrabble mają na celu dostarczać wiele radości i zabawy, a więc nie mogło zabraknąć odniesienia do tych emocji w naszym logo”. Tendencyjne i przewidywalne, ale dobrze wygląda i ma to sens.

nowe-logo-scrabble-grafika

Nie wiem tylko czy nowe logo na pewno jest lepsze niż poprzednie. Stało się ono jakieś zbyt nowoczesne, a przez to utraciło swojego ducha. Wiele osób dobrze kojarzyło i odbierało czerwony znaczek na ciemnozielonym tle. Nowa kolorystyka jest moim zdaniem zbyt krzykliwa przez co dosyć wyraźnie zrywa ze swoją tradycją. Szkoda.

scrabble-stare-nowe

Nie podoba mi się także nowy krój liter zastosowany na tabliczkach do gry. Jest taki prosty…gruby, tępy, nie ma w nim nic oryginalnego. O ile zawsze chwaliłem prostą i minimalistyczną formę, o tyle teraz poczułem się zawiedziony tą zmianą. Stare nie zawsze jest złe.

Rebranding powinno przeprowadzać się wtedy, gdy rzeczywiście trzeba coś zmienić, gdy coś przestaje spełniać swoją rolę. Czy grze Scrabble ta zmiana była potrzebna? Moim zdaniem zdecydowanie nie! Miała świetny, charakterystyczny i rozpoznawalny styl, a teraz staje się jedną z wielu gier planszowych. Przynajmniej pod względem wizualnym, bo nazwa na szczęście została zachowana.

Skomentuj artykuł
Włącz powiadomienia
Powiadom o
guest
0 Komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze