Szukaj

Reklama

Nowe WTC, nowe logo

Reklama

W Nowym Jorku powstaje nowy kompleks Centrum Handlu Światowego (World Trade Center). Dwie bliźniacze wieże zburzone 11. września 2001 roku w wyniku ataku terrorystycznego zastąpi 5 nowych drapaczy chmur. Nowe World Trade Center otrzymało także nowe logo.

branding-nowe-logo-world-trade-center

Znak dla nowego WTC został zaprojektowany przez agencję Landor. Pomimo bardzo minimalistycznego wyrazu na serwisie Under Consideration znajdujemy przedstawioną niezwykle bogatą symbolikę tych kilku słupków. Co więcej – większość z tych interpretacji wcale nie jest naciągana i rzeczywiście pozwala spojrzeć w taki sposób na całe logo. Jest to niewątpliwie silna strona tej prostej konstrukcji.

new-logo-world-trade-center-symbolism

Zacznijmy może od trójzęba. Autorzy logo wymyślili, że kształt symbolu można przyrównać do charakterystycznych elementów architektury dwóch zburzonych w 2001 roku wież. Trójzęby stanowiły podstawy budynków, a można je zobaczyć tutaj.

Drugim zinterpretowanym elementem w logo jest kąt ścięcia górnych krawędzi słupków, który wynosi 17,76 stopnia. Ta liczba stanowi odzwierciedlenie wysokości (z iglicą) pierwszej nowej wieży WTC 1 wynoszącej 1776 stóp (541 metrów). 1776 odnosi się również symbolicznie do roku ogłoszenia niepodległości Stanów Zjednoczonych.

nowe-logo-world-trade-center-symbolika

Kolejna interpretacja logo odnosi się do przestrzeni między trzema górnymi słupkami. Ma ona symbolizować dwa światła upamiętniające dwie dawne wieże WTC. Aby zobaczyć o co chodzi, warto kliknąć tutaj. Natomiast symbol litery „W” jest chyba dobrze widoczny i nie wymaga większego omówienia.

nowe-logo-world-trade-center-symbolika-2

Piąty symbol umieszczony w nowym logo World Trade Center po raz kolejny odnosi się do historii i zburzonych budynków. Tym razem są to dwa dolne słupki, które odzwierciedlają miejsca w gruncie po pierwszych wieżowcach. Dzisiaj w ich miejscu znajdują się charakterystyczne fontanny, do zobaczenia tutaj. Natomiast pięć słupków razem, to pięć nowych budynków, które mają stanowić nowy kompleks Centrum Handlu Światowego.

nowe-logo-world-trade-center

Trzeba przyznać, że przedstawione pomysły interpretacji nowego, bardzo minimalistycznego znaku są całkiem ciekawe. Ale symbolika to jedno, a atrakcyjność to drugie. Bo logo powinno także dobrze wyglądać i zapadać w pamięć. Czy tak jest w tym przypadku? Myślę, że pod kątem walorów wizualnych jest ono niestety bardzo ubogie. Pięć słupków układających się przede wszystkim w literę „W” nie jest niczym specjalnym. Można nawet postawić hipotezę, że autorzy specjalnie zaprezentowali tak bogatą symbolikę, aby ukryć w niej wizualne ubóstwo znaku. Jak było w rzeczywistości tego nie wiem, ale jak dla mnie nowe logo WTC nie wyróżnia się zbytnio wśród innych znaków i mimo swojej prostoty, która zwykle bywa zaletą, nie ma w sobie zbyt wiele atrakcyjności.

Materiały graficzne pochodzą z serwisu Under Consideration

Skomentuj artykuł