Zielona Góra już dobrze zna, reszta województwa pozna lepiej
Pralnia Na Telefon to firma założona 6 lat temu w Zielonej Górze przez Ewę Michalewicz. Marka jest w mieście dobrze znana, a wyróżnia się między innymi zamawianiem prania bez wychodzenia z domu. Jak sama nazwa wskazuje, odbiór i odstawę prania można zamówić przez telefon, a usługa dowozu jest bezpłatna na całym terenie województwa lubuskiego.
Nie bez znaczenia dla rozwoju firmy pozostaje fakt, że właścicielka prowadzi cieszące się dużą popularnością kanały na Tik Toku i Instagramie – „Ewa z pralni”.
Nadszedł czas na zmiany. Inspiracja stylem retro
Prężny rozwój wymusił przeprowadzenie szeregu zmian, w tym również wizerunkowych. Tą najbardziej widoczną jest całkowite przeprojektowanie systemu identyfikacji wizualnej. Dzięki współpracy ze studiem Kingslayer marka Pralnia Na Telefon otrzymała nowe logo inspirowane stylem retro i latami 60-tymi.
– Nowe logo to płynny font inspirowany wirowaniem i typografią złotych lat 60. Lat, kiedy to pranie było czynnością modną, niczym śpiewanie w chórze. Poprzez bąbelki, ciepłe kolory i odważną komunikację, chcieliśmy tę modę przywrócić – czytamy w opublikowanym komunikacie.
Autorzy rebrandingu zaznaczają, że podstawą nowej komunikacji marki stała się autorska typografia, ale identyfikacja jest urozmaicona również bogatą paletą kolorów. Ich mnogość ma oddawać różnorodność prania. Pomimo wykorzystania wielu barw, całość komponuje się w bardzo estetyczny i zgrany projekt.
Idea jaka przyświecała temu rebrandingowi, to założenie, że nowoczesna pralnia musi być „fresh” w każdym aspekcie. Hasłem przewodnim przeprowadzonej metamorfozy stał się slogan „Be wild but stay soft”.
„Nieciekawa” działalność w bardzo atrakcyjnym wydaniu
Pralnia Na Telefon przełamuje myślowe schematy o praniu i dbaniu o odzież. Co może być ciekawego w tak prozaicznych czynnościach? Generalnie nic, bo przecież ani samo pranie, ani korzystanie z usług pralniczych, większości z nas raczej nie kojarzy się z czymś przyjemnym, atrakcyjnym czy porywającym.
Okazuje się jednak, że nawet tak niepozorna działalność jak pralnia, może być prowadzona w bardzo interesujący sposób, niemalże z pasją. Niebagatelny wpływ na ten fakt ma oczywiście aktywność właścicielki, jednak nowa wizualna otoczka kreowanej przez nią marki może w tym przypadku zadziałać wyłącznie pozytywnie i wzmocnić wizerunek zielonogórskiej pralni.
Nowa identyfikacja, nowe możliwości
Pralnia Na Telefon zyskała świeżą i przykuwającą wzrok identyfikację, która na pewno przyczyni się do zwiększenia rozpoznawalności firmy i wykreowana unikalnych wizualnych skojarzenia wśród klientów.
Przeprowadzony w ten sposób rebranding nie tylko odświeża to, co już udało się wypracować, ale daje szansę na jeszcze większe wyróżnienie się na rynku i osiągnięcie dzięki temu nowych, wizerunkowo-sprzedażowych celów.
Krzysztof Karaś
Źródła informacji: Pralnia Na Telefon, Kingslayer Studio