Szukaj

Reklama

Nowy bank na polskim rynku – Nest Bank

Rebranding BIZ Bank nowe logo Nest Bank
Reklama

Od końca października br. na polskim rynku pojawi się nowy bank. Powstały z połączenia Banku Smart i BIZ Banku ma być najbardziej rodzinną tego typu placówką w Polsce. FM Bank PBP, który jest właścicielem wszystkich wspomnianych marek zaprezentował nowy branding Nest Banku.

Nowa nazwa nie jest przypadkowa, gdyż Nest (czyli z ang. gniazdo) ma symbolizować wszystko to, co pozytywnego jest w rodzinnym gnieździe – bezpieczeństwo, opiekuńczość, czy przyjacielskie nastawienie. W celu podkreślenia tych wartości nowa identyfikacja wizualna została oparta na odcieniach brązu i beżu, które mają przywoływać ciepłe, przytulne skojarzenia. Ich przełamanie stanowi błękit w logo nowej marki.

Kolorami banku są brązowy i niebieski. Brąz ma kojarzyć się ze spokojem, harmonią i równowagą, a niebieski z ładem. Logo nowego banku też ma kojarzyć się z gniazdem, a zastosowane liternictwo, stylizowane na odręczny podpis, ma symbolizować gwarancję danego słowa, osobistego poręczenia za złożoną obietnicę. – źródło

Nowe logo Nest Bank

Promocja nowego banku Nest

Kształt znaku nawiązuje do uproszczonego wyobrażenia gniazda, z nazwą w jego centralnym punkcie. Łagodne kształty wyglądają przyzwoicie, chociaż drugi człon – „bank” – został moim zdaniem troszkę nazbyt ordynarnie wkomponowany w całą strukturę. Wydaje mi się, że można było bardziej popracować nad jego lepszą kompozycją i zgraniem z charakterem projektu. Nowe logo Nest Banku przywodzi mi na myśl bardzo luźne skojarzenia ze znakiem GE, gdzie również występują podobne „wypustki”, pogrubione na końcach. Skoro już przywołałem logo GE, to szczerze mówiąc właśnie ten znak bardziej kojarzy mi się z gniazdem, niż startujący Nest. Ale nie marudźmy, bo nie jest najgorzej.

Porównanie logo Nest Banku i GE

Jeśli chodzi o rebranding BIZ Banku i Banku Smart, to w tym przypadku bardziej interesującym elementem od logo jest charakter nowotworzonej marki. Ciekawe jest to, że FM Bank rezygnuje z marek nastawionych na biznes i nowoczesność (internetowość Smart), a rozpoczyna kreowanie czegoś zupełnie przeciwnego – rodzinnego ciepła i nastawienia na indywidualnych, mniejszych i być może bardziej tradycyjnych klientów. Skąd aż takie przewartościowanie swojej działalności? Czy rzeczywiście jest to nisza, dla której opłaca się tworzyć dedykowany „produkt”? Jestem ciekaw efektów, tym bardziej, że charakter nowych placówek jest bardzo niestandardowy jak na finansową branżę. Według właścicieli właśnie tego oczekują dzisiejsi konsumenci i właśnie to ma się okazać kluczem do sukcesu:

„Dzisiejszy świat to świat, w którym wszystko jest zmienne. Każdego dnia coś innego jest na czasie, coś innego jest polecane. Trudno znaleźć coś niezmiennego i bezpiecznego, coś na czym będzie można polegać niezależnie od okoliczności. My pomagamy złapać bezpieczeństwo finansowe w przyjaznej atmosferze oraz trzymać się z daleka od modnych i niebezpiecznych produktów finansowych” – Maciej Pichlak, dyrektor marketingu Nest Banku (źródło j.w.)

Placówka nowej marki Nest Bank

Punkty Nest Banku mają wyglądać jak małe kawiarnio-księgarnie, w których przy okazji zaciągniesz kredyt, albo spłacisz ratę za ostatnie rodzinne wakacje. Może przerysowuję sytuację, ale po wizualizacjach właśnie tak to trochę wygląda. Podstawowa działalność finansowa jest jakby zepchnięta na zupełnie boczny tor. Czy samo niekonwencjonalne podejście do obsługi przyciągnie potencjalnych klientów? Ciężko powiedzieć, bo kluczowa nadal pozostanie raczej oferta jaką zaproponują właściciele. Mimo wszystko nie da się ukryć, że sam pomysł jest ciekawy i u wielu osób może wzbudzić zainteresowanie.

Wnętrze nowego banku Nest Bank

Wizualizacja placówki Nest Banku

Nest Bank - nowy brand, placówka

Nest Bank placówka

Rebranding BIZ Banku i Banku Smart jest nietypowym przypadkiem, ponieważ zmienia się całkowicie orientacja na klienta, a ponadto na rynku pojawi się coś niestandardowego dla tego sektora. Kawiarniany charakter placówek utrzymany w estetycznej konwencji wizualnej i ciepłej kolorystyce ma wzbudzić zaufanie u osób, które oczekują przyjaznego i rodzinnego traktowania przez finansowe instytucje. Tylko czy taka propozycja przebije się do świadomości konsumentów i zostanie obdarzona przez nich zaufaniem?

Źródła: BIZ Bank, Bank Smart, wirtualnemedia.pl, bankier.pl, rp.pl, next.gazeta.pl

Skomentuj artykuł