Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Odświeżona identyfikacja wizualna Western Union

Udostępnij ten artykuł

Rebranding Western Union 2019 - nowe logo
Western Union – jeden z największych pośredników finansowych świadczący usługi międzynarodowych przekazów pieniężnych – odświeżył swoją identyfikację wizualną. Zmiana dotknęła także samego logo firmy.

Założone w 1851 roku przedsiębiorstwo pod nazwą The New York and Mississippi Valley Printing Telegraph Company początkowo zajmowało się dostarczaniem telegramów i robiło to na tyle skutecznie, że pod koniec XIX wieku było monopolistą w tej branży. Obecnie Western Union działa w sektorze finansowym pomagając w transferach pieniężnych za pośrednictwem ponad 500 tysięcy placówek.

Nowe logo Western Union to krok w stronę większej prostoty, minimalizmu i nowoczesności. Z dotychczasowego wzoru zachowano charakterystyczny symbol, ale jego konstrukcja została przeprojektowana i znacznie odchudzona. Prostszą formę przybrało połączenie liter “W” i “U”, z którego wyeliminowano biały kolor. Biel nie zniknęła jednak całkowicie, bo pojawia się na początku sygnetu w postaci dwóch ukośnych kresek. Jeśli chodzi o symbol, można powiedzieć, że został zmodyfikowany z zachowaniem charakterystycznych elementów, dzięki którym większość odbiorców nie powinna mieć problemów z jego rozpoznaniem. Jednak logo Western Union to nie tylko sygnet.

Nowe logo Western Union 2019
Nowy sygnet Western Union - rebranding 2019

Znacznie bardziej widoczne zmiany zaszły w obszarze typografii. Litery odchudzono, ale jednocześnie zmieniono ich układ i wielkość, co nadało im większą rangę. Charakterystyczny symbol został niejako zepchnięty na drugi plan nie tylko ze względu na wielkość, ale również swoje położenie. Czy to dobra decyzja? Czas pokaże, chociaż osobiście uważam, że uwypuklenie nazwy w tym przypadku nie jest złym pomysłem.

Nietrudno zauważyć też, że cała konstrukcja została uwolniona z czarnego prostokąta. Co prawda znak nadal jest przedstawiony na ciemnym tle, ale wydaje się, że jest ono raczej płaszczyzną, na której wzór widnieje, a nie jego integralną częścią.

Przy analizie nowego logo Western Union warto też zwrócić uwagę na drobny szczegół, a mianowicie na kropkę nad “i”. Subtelne ścięcie od dołu i żółty kolor kierują skojarzenia w stronę wschodzącego lub zachodzącego słońca. Drobna modyfikacja dotknęła także literę “s”, której górna część została wyprostowana tak, aby dopasować ją do kreski w “t”. Niestety efekt nie prezentuje się zbyt ciekawie, bo “eska” sprawia wrażenie nieco wybrakowanej. Lepszą decyzją byłoby pozostawienie tej pary znaków w ich domyślnych kształtach.

https://www.youtube.com/watch?v=rppB_uFEE3A

Rebranding Western Union jest w moim odczuciu wyważoną zmianą, nastawioną na unowocześnienie wizerunku i wprowadzenie w identyfikację więcej świeżości. Myślę, że te cele powinno udać się osiągnąć.

Przeciwnicy podniosą zapewne argument, że zmiana zaowocowała kolejnym, minimalistycznym znakiem, z bezszeryfową typografią, zaprojektowanym tak jak wiele innych tego typu. Trudno nie zgodzić się z tym argumentem, bowiem rzeczywiście brakuje tu unikalnego podejścia do liternictwa czy stylistyki. Na pewno nie jest to przykład do wychwalania i stawiania za projektowy wzór, ale osobiście doceniam po prostu fakt odświeżenia oraz utrzymanie dużej spójności z tym, co funkcjonowało wcześniej.

Źródło: Brand New

Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Więcej z działu News