Zlatan Ibrahimović nowym ambasadorem XTB
Polska platforma inwestycyjna XTB podpisała dwuletni kontrakt współpracy ze światowej sławy byłym piłkarzem, Zlatanem Ibrahimoviciem. Charyzmatyczny sportowiec został przedstawiony jako nowy ambasador tej marki.
– […] Zlatan to więcej niż tylko piłkarz – to także niezwykła osobowość, która przyniosła mu sukcesy na polu mediów społecznościowych, biznesu oraz inwestycji – głosi komunikat prasowy spółki.
Prezes zarządu XTB, Omar Arnaout dodaje – Charyzma, dyscyplina i energia Zlatana doskonale pasują do wartości, które reprezentuje XTB. Bardzo się cieszę, że dołączył on do nas jako nowy globalny ambasador.
XTB odświeża również identyfikację wizualną
Prezentacja nowego ambasadora marki oraz uruchomienie kampanii promocyjnej stało się dla spółki dogodną okazją do poinformowania także o zmianie szat wizualnych. Marka XTB odświeżyła swoje logo oraz wprowadziła do komunikacji wizualnej nową typografię.
– Nasza marka przechodzi istotną transformację, napędzaną głównie przez rozszerzenie oferty XTB. Zrozumieliśmy, że kompleksowe działania komunikacyjne wymagają jednolitej identyfikacji wizualnej. Celem było stworzenie tożsamości marki, która w pełni ukazuje możliwości aplikacji XTB i zachowuje spójność – wyjaśnia Szymon Szymański, Chief Growth Officer XTB.
Proces rebrandingu przeprowadzono we współpracy z agencją Flying Bisons, która jest autorem przeprojektowanego języka wizualnego.
– Nowy język wizualny XTB został oparty o cztery najważniejsze filary działalności: trading, investment, oszczędzanie i edukację. Symbolizuje je system oparty na zmieniającej się w perspektywie kwadratowej ramce, bezpośrednio wyprowadzonej ze znaku graficznego marki – czytamy w komunikacie agencji.
W nowym logo XTB delikatnie przeprojektowano liternictwo. Nazwa jest przedstawiona cieńszym krojem i zyskała bardziej zwartą formę.
Kosmetyczne modyfikacje dotknęły ponadto sygnet znaku, którego czerwony prostokąt zyskał ostre rogi, zamiast nieznacznych zaokrągleń stosowanych do tej pory. Zmiana ta, ze względu na swój charakter, jest jednak w większości sytuacji praktycznie niezauważalna.
Nowością jest jeszcze pojawiający się w identyfikacji autorski krój XTB Sans, opracowany przez Capitalics.wtf. Ponadto marka będzie promować się także nowym hasłem, które brzmi „Tu pracują Twoje pieniądze„.
Zmiany mają związek z 20-leciem istnienia spółki, o czym informuje Szymon Szymański.
– 20-lecie to doskonała okazja, aby pokazać światu, jak XTB ewoluowało przez lata. Jesteśmy polskim fintechem, który udowadnia, że w naszym kraju można tworzyć technologie o globalnym zasięgu. Nowa identyfikacja wizualna w pełni oddaje nowoczesny charakter naszej firmy – podkreśla Szymański.
Międzynarodowa kampania XTB
Nowy język wizualny XTB będzie wdrażany stopniowo, a jego pierwsze efekty można zobaczyć w kampanii reklamowej z udziałem Zlatana Ibrahimovicia. Jesienna kampania promocyjna XTB będzie prowadzona w Polsce, Portugalii, Czechach, Rumunii oraz na Słowacji.
Źródło: XTB