Szukaj

Reklama

Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Odświeżony Primark. Nowe logo nie wszyscy zauważą od razu

Stare i nowe logo Primark 2024 rebranding
Irlandzka sieć popularnych sklepów odzieżowych Primark przeprowadziła subtelną zmianę swojego logo. Nowy znak pokazano przy okazji prezentacji letniej kolekcji Viva Summer.
Reklama

Primark nie eksperymentuje z logo

Nowe logo Primark to część delikatnego odświeżenia marki, dobrze znanej także wielu konsumentom w Polsce. Firma informuje, że w ramach przeprojektowania zmieniony został znak, typografia oraz błękitny kolor i paleta kolorów uzupełniających. Wszystkie modyfikacje są jednak delikatne i mają charakter ewolucyjnego rozwoju marki, tak aby nie dezorientować jej odbiorców.

Nowy znak ma mocniejszą typografię, a przestrzenie między literami zostały zredukowane. Dzięki temu udało się go bardziej skoncentrować, co może być wygodniejsze w eksploatacji. Charakterystyczny błękitny kolor zyskał zaś odrobinę ciemniejszy odcień.

Nowe logo Primark 2024
Nowe logo Primark 2024 - błękitne tło

Portal do świata Primark

Jak mówi Gary Holt z londyńskiej agencji VCCP, odpowiedzialnej za projekt nowej komunikacji Primark, kluczowym elementem nowej tożsamości irlandzkiego brandu jest tak zwany „Portal”.

Portal Primark jest kluczowym elementem tego nowego świata, który ludzie zaczną widzieć tego lata we wszystkich kanałach, wraz z odświeżonym logo i paletą kolorów – wyjaśnia Holt.

Grafika Primark Viva Summer
Primark VIva Summer kolekcja plakaty
Grafika Primark Viva Summer

Sieć Primark rozpoczęła wprowadzanie zmian od kanałów online, a do końca roku nowa identyfikacja wizualna ma być widoczna także w innych przestrzeniach kreowania marki.

Skomentuj artykuł
1 Komentarz
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
GRAFIK - Daniel Nalepka
GRAFIK - Daniel Nalepka
21 czerwca 2024 16:59

Podoba mi się w nowej wersji uśmiechnięte „A” i machające do mnie łapką „K” – te łuki sprawiają, że całość jest przyjaźniejsza.

Nie podoba mi się (w obu wersjach, starej i nowej) znak ® gdyż niepotrzebnie wydłuża logotyp, zmieniając środek ciężkości, który i tak (licząc od „M”, które jest w środku) jest przesunięty w prawą stronę.

Last edited 20 dni temu by GRAFIK - Daniel Nalepka