Szukaj

Reklama

Opole Lubelskie ma nowe logo

Reklama

W zeszłym tygodniu Opole Lubelskie przyjęło uchwałę ustanawiającą nowe logo miasta. Od razu widać, że w porównaniu z tym co się dzieje w tzw. „sferze publicznej” jeśli chodzi o aspekty wizualne, jest naprawdę dobrze.

Projekt jest dosyć prostą konstrukcją, bardzo minimalistyczną, ale jednocześnie wydaje się, że nie przekracza granicy wizualnej nędzy. Jest w nim jakiś pomysł i przesłanie. Co więcej – ten pomysł jest trafnym nawiązaniem do charakteru lokalnej gospodarki, która opiera się głównie na przemyśle spożywczym i przetwórstwie owoców.

„Nowe logo składa się z trzech elementów: charakterystycznego znacznika z map internetowych oraz wpisanego w niego owocu i hasła – esencji strategii marketingowej „Owocne inwestycje”. Znacznik symbolizuje cel –wyznacza i identyfikuje miejsce – region Opola Lubelskiego. Z kolei owoc jest symbolem bogactwa i urodzaju, obietnicą korzystnej lokalizacji dla potencjalnych inwestorów. Określa także sadownictwo i przetwórstwo jako podstawę lokalnej gospodarki.” (Źródło)

logo-opole-lubelskie-sygnet

Z minimalizmem trzeba coraz bardziej uważać. Łatwo jest popełnić błąd w postaci znaku prostackiego, zamiast prostego. Jednak w przypadku pracy Magdaleny Ostapiuk ten problem nie występuje. Bardzo przypadło mi do gustu połączenie prostej kolorystyki z prostym wzorem. Można dyskutować, czy różowo-czerwony odcień jest najlepszą barwą dla tego logo, ale biorąc pod uwagę czerwień występującą w herbie miasta, taka barwa wydaje się być uzasadniona. A przynajmniej mi osobiście zupełnie nie przeszkadza. Podoba mi się tym bardziej, że jest to coś innego niż kolorowy „samorządowy mix” w postaci jednoczesnego połączenia czerwonego, zielonego, żółtego i niebieskiego, z którym do czynienia mamy nadzwyczaj często jeśli chodzi właśnie o podmioty publiczne.

nowe-logo-opole-lubelskie-wersje-kolorystyczne

Jak dla mnie nowe logo Opola Lubelskiego, to znak estetyczny i sensowny. Wyraźnie widać spójność między samym znakiem, a nowoprzyjętą strategią, której hasłem przewodnim są „Owocne inwestycje”. Jak widać, także i samorządowcy mogą nawet nie tyle stworzyć, co przyjąć dobre projekty. Przynajmniej na razie sprawia to takie wrażenie. Zobaczymy jak się to wszystko potoczy, gdy przyjdzie etap wdrażania i wykorzystywania nowego systemu wizualnego w codziennych działaniach. Oby było co najmniej tak dobrze jak teraz na początku i oby kolejne gminy, miasta, wioski brały przykład z Opola Lubelskiego.

P.S. Po publikacji artykułu, miasto podesłało jeszcze wizualizacje akcydensów oraz wykorzystania nowego znaku na gadżetach promocyjnych. Warto na nie spojrzeć.

projekt-koperty-nowe-logo-opola-lubelskiego

opole-lubelskie-notes-logo

t-shirt-opola-lubelskiego

opole-lubelskie-nowe-logo-torba

opole-lubelskie-nowe-logo-torba-2

Po obejrzeniu tych wizualizacji, nowy projekt logo przekonał mnie do siebie jeszcze bardziej. Szczerze gratulacje dla włodarzy miasta. To która teraz miejscowość jako pierwsza pójdzie w ślady Opola Lubelskiego? Czekamy ;)

Skomentuj artykuł