Szukaj

Reklama

Pakiet Office zmienia się w platformę Microsoft 365

Rebranding pakietu Office 2022
Najpopularniejszy na świecie pakiet narzędzi biurowych Microsoft Office od listopada bieżącego roku rozpocznie zmianę w platformę Microsoft 365. W ciągu kilku miesięcy ma przestać istnieć w znanej do tej pory postaci.
Reklama

Ponad 30 lat na rynku

Microsoft Office zadebiutował na rynku w 1990 roku. Do 2011 doczekał się siedmiu dużych aktualizacji, które dodawały do nazwy rok ich wprowadzenia. I tak mieliśmy Microsoft Office 95, Microsoft Office 97, 2000, XP, aż do MS Office 2010, po którym korporacja zaniechała tej praktyki ustalając w 2011 niezmienną aż do tej pory nazwę w formie pakietu Office.

Rozwój Office 365 i jego rebranding – Microsoft 365

W tym samym roku na rynku pojawił się również internetowy pakiet Office 365, który niedługo potem był udostępniany w ramach subskrypcji, a nie wieczystej licencji. W 2020 marka ta została zastąpiona platformą Microsoft 365. Ta już niedługo stanie się wiodącym i jedynym dostępem do biurowych narzędzi Microsoftu.

Nowa platforma Microsoft 365 zastąpi zarówno stacjonarny pakiet Office, jak i jego mobilną i webową wersję Office.com. Tym samym z nomenklatury produktów Microsoft prawie całkowicie zniknie słowo Office, które pozostanie jeszcze przez jakiś czas jedynie w pakietach Office 2021 i Office LTSC, możliwych do nabycia w drodze jednorazowego zakupu, a nie subskrypcji.

Nowe logo i design produktów

Wraz z przeprowadzanym rebrandingiem pojawi się nowa identyfikacja wizualna pakietu. Dotychczasowy pomarańczowo-czerowny symbol Office zostanie zastąpiony fioletowo-niebieskim sześciokątem. Taka korekta znaku dodatkowo ułatwi zauważenie zmiany oraz zidentyfikowanie nowej platformy.

Microsoft zapowiedział także wprowadzenie szeregu ulepszeń funkcjonalnych w poszczególnych programach oraz ich nowy wygląd.

Nowe logo platformy Microsoft 365
Nowy wygląd programów Microsoft w platformie 365
Źródło: Microsoft
Skomentuj artykuł
Włącz powiadomienia
Powiadom o
guest
1 Komentarz
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
Daniel Nalepka
Daniel Nalepka
11 listopada 2022 21:24

Nie rozumiem tego. Taka duża firma, a generyczne logo z gradientami jak ze stocka.