PayU z Polski na światowych rynkach
PayU to marka stworzona w Polsce. W 2002 roku obsłużyła pierwszą płatność za swoim pośrednictwem, a trzy lata później pojawiła się w środowisku Allegro jako Płatności Allegro. W 2008 roku zarówno PayU jak i Allegro zostały przejęte przez firmę Naspers, w wyniku czego polska dotąd marka rozpoczęła intensywną ekspansję na największe rynki świata.
Dzisiejsze PayU jest obecne w 50 krajach świata na czterech kontynentach, z zatrudnieniem wynoszącym ponad 3600 pracowników.
Rebranding PayU to duże zmiany wynikające z nowej strategii
Rebranding PayU to nie tylko wizualne odświeżenie. Zmiana ma odzwierciedlać ambicje stania się zintegrowaną platformą finansową, skupioną już nie tylko na płatnościach, ale na wielu innych rozwiązaniach, obejmujących obsługę sprzedawców, konsumentów oraz instytucji finansowych, a także kredyty (LazyPay i PaySense) i rozwiązanie PayTech Wimbo jako usługę (PaaS).
Podczas prezentacji zmiany nowe założenia komentował CEO PayU India, Anirban Mukherjee.
– Naszym celem jest nie tylko stać się największą i najbardziej wartościową platformą fintech w Indiach, ale także ustanowić globalny standard cyfrowych rozwiązań finansowych – powiedział.
Zmiana strategii rozwoju wymagała dostosowanie komunikacji marki, w tym komunikacji wizualnej, dlatego firma zdecydował się opracować zupełnie nową tożsamość, aby podkreślić rangę planowanych działań.
Nowe logo i portal nieskończonych możliwości
Przeprowadzenie rebrandingu i opracowanie nowej tożsamości wizualnej powierzono agencji Conran Design Group należącej do Grupy Havas.
Nowe logo PayU ma obrazować portal do nieskończonych możliwości. W informacji prasowej przedstawiane jest ono jako brama do wzrostu, transformacji i przyszłości finansów.
Projekt został oparty na prostej typografii i ostrych kształtach, które w zamierzeniu twórców mają obrazować nowoczesny, innowacyjny i przystępny charakter marki. Kolor zielony występujący w znaku symbolizuje wzrost, a ciemnoszary profesjonalną wiedzę.
Zmiana jest promowana poprzez kanały cyfrowe marki, w tym za pomocą przygotowanego filmu.
Kiedy nowe logo PayU pojawi się w Polsce?
Polski oddział PayU nie potwierdził, że zmiana ma dotrzeć również do naszego kraju. Według przekazanych informacji rebranding dotyczy wyłącznie rynku indyjskiego, dlatego znana nam marka płatności na naszym rynku pozostanie przy dotychczasowej tożsamości wizualnej.
Niewykluczone jednak, że w przyszłości właściciele z Naspers będą chcieli ujednolicić markę w skali globalnej i nowy system identyfikacji wizualnej PayU pojawi się także w Polsce.
Źródło informacji: PayU India