Asprod – rosnąca lokalna marka
Piekarnie Asprod są obecne na rynku od ponad 30 lat. Pierwsza z nich została otwarta w podszczecińskich Kliniskach. Dzisiaj sieć liczy aż 87 sklepów zlokalizowanych nie tylko w Szczecinie i okolicach, ale również w innych miejscach województw zachodniopomorskiego i lubuskiego.
Firma cały czas poszerza swój zasięg i rozwija ofertę. Wyrazem tego jest nowa strategia opracowana na podstawie badań przeprowadzonych wraz z Uniwersytetem Ekonomicznym w Katowicach.
Rebranding poparty badaniami
W ramach współpracy naukowo-biznesowej wypracowano między innymi profile docelowych klientów i przeanalizowano ich zachowania oraz nawyki. Rezultaty badań posłużyły także do stworzenia nowych fundamentów kreowania marki.
Na decyzję o rebrandingu wpłynęły ponadto inne czynniki takie jak zmiana siedziby, zwiększenie produkcji czy urozmaicenie oferty.
– Otworzyliśmy trzy innowacyjne placówki w formacie drive-thru. Sukcesywnie rozwijamy naszą ofertę, wprowadzając coraz więcej dań gotowych. Większość naszych nowo otwieranych placówek ma w menu śniadania, tortille podawane na ciepło. Ten proces zmian wymagał nowej oprawy i komunikacji – wyjaśnia Anna Łukasik, dyrektor marketingu w Asprod S.A.
Piekarnie Asprod pod nowym logo i z nowym hasłem
Nowe logo marki Asprod jest symbolicznym nawiązaniem do dotychczasowego znaku, jednak pod kątem technicznym to zupełnie inny wzór. W projekcie zachowano wizerunek rogalika i nazwę marki, lecz styl zmieniono na wyraźnie minimalistyczny.
Autorzy z agencji kreatywnej About Ad razem z ze swoim klientem zdecydowali się też na silne powiązania kolorystyczne z tożsamością funkcjonującą do tej pory. Nowa identyfikacja została oparta na podobnych, lecz skorygowanych barwach.
Rebranding zaowocował także nowym hasłem promocyjnym, którym stał się slogan „Mamy serce do wypieków”.
Zmiany marki Asprod są wprowadzane stopniowo od początku bieżącego roku i obejmą wszystkie dotychczasowe i nowe piekarnie należące do sieci.
Źródło: Asprod, GS24.pl