Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Pizza Hut zmieniła logo

Udostępnij ten artykuł

Pizza Hut w zeszłym miesiącu zaprezentowała światu swoje nowe logo. Jak dotąd jest to najpoważniejsza zmiana w historii rebrandingów tej sieci, bo najmocniej ingeruje w utrwalany przez lata wzór.

rebranding-nowe-logo-pizza-hut

Znany większości kapelusz w logo sieci pizzerii w podobnej do obecnej formie pojawił się pierwszy raz w 1974 roku. W 1999 roku dokonano drugiej poważniejeszej zmiany, choć nie była to rewolucja na miarę pierwszego przeprojektowania. Potem co jakiś czas przeprowadzano jedynie drobne odświeżenia, które miały za zadanie przede wszystkim dostosować logo do obecnie panujących warunków.

ewolucja-logo-pizza-hut

W listopadzie 2014 Pizza Hut dokonała kolejnej, tym razem już poważniejszej zmiany. Wzór kapelusza co prawda nadal pozostaje, ale razem z logotypem umieszczono go na czerwonym polu kształtem nawiązującym do pizzy, a barwą do pomidorowego sosu.

nowe-logo-pizza-hut

Nowe logo Pizza Hut utrzymane jest w konwencji „flat design”, czym wpisuje się w aktualnie panujące trendy wzornictwa. Czy to dobrze, czy źle oceni już sam rynek. Z jednej strony wygląda nowocześnie i na czasie, ale z drugiej pozostaje pytanie „jak długo”? Na pewno nie wszystkie znaki, którym nadano „płaski wydźwięk” przejdą próbę czasu.

pizza-hut-nowe-logo-stoisko

Za nowy znak odpowiedzialna jest agencja Deutsch LA, która póki co prowadzi działania rebrandingowe na terenie Stanów Zjednoczonych. W Polsce nowego logo jeszcze nie uświadczymy, ale zmiana identyfikacji sieci w naszym kraju pozostaje tylko kwestią czasu. Na razie odświeżony znak pizzy możemy obserwować na amerykańskiej stronie internetowej.

nowe-opakowanie-logo-pizza-hut

Szał spłaszczania znaków trwa w najlepsze. Pizza Hut też uległa temu trendowi, ale czy można powiedzieć, że robi to źle? Nie wydaje mi się. Jak przy każdym rebrandingu część osób będzie za, część przeciw. Po jakimś czasie wszyscy przywykną. Jeśli chodzi o sam techniczny aspekt, wydaje mi się, że nowy wzór jest całkiem dobry i powinien dość łatwo się przyjąć na rynku. Na pewno może się podobać. Nie zmienia to jednak mojego odczucia, że zmiana przyszła nieco za wcześnie, bo poprzedni wzór ciągle nadawał się jeszcze do używania i nie sprawiał wrażenia przestarzałego.

Źródła: Brand New, DailyWeb.pl

Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Więcej z działu News