Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Polka Travel przechodzi rebranding i zmienia logo

Udostępnij ten artykuł

Artykuł zewnętrzny. Poniższa treść nie została opracowana przez redakcję Branding Monitor.
Polka Travel zmienia logo oraz stronę. Ciągły, bardzo dynamiczny rozwój marki spowodował potrzebę rebrandingu jako formy komunikacji zmian i osiągnięć branżowych POLKA. Z kolei zmiany na rynku wywołane przez czas pandemii, zmianę pokoleniową konsumentów wywołały potrzebę zmiany wizerunku strony i stworzenie nowych usług.

Polka Travel zmienia logo oraz stronę. Ciągły, bardzo dynamiczny rozwój marki spowodował potrzebę rebrandingu jako formy komunikacji zmian i osiągnięć branżowych POLKA. Z kolei zmiany na rynku wywołane przez czas pandemii, zmianę pokoleniową konsumentów wywołały potrzebę zmiany wizerunku strony i stworzenie nowych usług.

POLKA TRAVEL powstała 2007 roku. Logo miało subtelną czcionkę, delikatną odręcznie pisaną z logotypem oliwki, nawiązującym do podróży kulinarnych, które od początku były „signature product” firmy – mówi założycielka POLKA Travel, Majka Szura – Przez lata działalność POLKI znacznie się rozszerzyła. Obecnie POLKA podzielona jest na dwie marki: POLKA INCENTIVE dedykowana wyjazdom firmowym oraz POLKA TRAVELCLUB oferująca egzotyczne podróże w kameralnych grupach.

– Z zamiarem rebrandingu nosiłyśmy się od ponad 4 lat, nawet nawiązałyśmy współpracę z profesjonalnymi firmami, ale żadna z propozycji nie spotkała się z akceptacją – mówi Majka Szura – kilka lat temu miałam przyjemność być na wykładzie Wojciecha Mierowskiego.  Porywający  i bardzo inspirujący wykład z nowatorskim spojrzeniem na aspekt rebrandingu. A Wojtek to pasjonat, kreator zaangażowany, podchodzący do procesu  wielopłaszczyznowo, słuchający potrzeb, empatyczny. Wystarczyły dwa spotkania i przedstawiony projekt był strzałem w 10!

Zależało nam, aby w prostej formie przekazać, że stawiamy na rozwój, ciągły ruch i świetnie adaptujemy się do zmieniających się warunków, np. w listopadzie 2020, kiedy tysiące osób zatrudnionych w turystyce straciło pracę, POLKA zatrudniła dwie nowe osoby do firmy.

Wtedy też powstała druga nasza marka, WOWland dedykowana podróżom krajowym. Covid zdecydowanie nas nie zatrzymał.

– Na przestrzeni niemal 18 lat POLKA otrzymała wiele wyróżnień i nominacji, została doceniona przez profesjonalistów z branży nie tylko w Polsce ale i na świecie. Trzykrotnie otrzymaliśmy prestiżową nagrodę Power Awards, w tym dwa razy udało nam się otrzymać ją w kategorii najlepsza agencja incentive oraz osobowość branży. Zdobyliśmy też nominacje do europejskiej nagrody Conventa oraz nominację do Crystal Awards SITE 2024. POLKA jest mocną marką o zasięgu globalnym, stąd chciałyśmy podkreślić te zmiany nowym logotypem. – mówi współwłaścicielka i współtwórczyni marki – Grażyna Woźniczka

Logo POLKA przedstawia zielony, spiralny symbol, jest nowoczesne i dynamiczne, doskonale oddające esencję marki związanej z podróżami.

Kolor zielony, będący wiodącym od zawsze, zostaje, z tym, że teraz ma nową, bardziej intensywną i energetyczną barwę.

Krój liter z subtelnych i pisanych „odręcznie” zamieniony został na elegancką i zarazem nowoczesną, bezszeryfową, przyjazną oku czcionkę.

Spirala to symbol pojawiający się w wielu kulturach na całym świecie. Zawieszka w tym kształcie noszona blisko serca będzie ułatwiać poszerzanie horyzontów oraz osiągnięcie stanu wewnętrznej harmonii i równowagi – life balance i wellbeing są dla nas bardzo ważne!  Od zawsze dążymy do ciągłego rozwoju, oferując coraz to nowe doświadczenia podróżnicze, zgodnie z naszą maksymą #tastetheworld.

Naszą misją jest pisanie programów dostarczających unikatowych wrażeń,  doświadczeń pełnych emocji, niezapomnianych i inspirujących. Chciałyśmy przekazać nasze wartości poprzez nowoczesny, minimalistyczny w formie znak, który przekaże naszą energię tworzenia, dynamikę rozwoju, dyskretny komfort podroży. – dodaje Majka Szura

Koło to także symbol ziemskiego globu, a nasz zasięg jako marki jest globalny, ponieważ POLKA organizuje wyprawy na wszystkie kontynenty.  W ślad za tym idzie nowa strona z możliwością płatności on line oraz zamawiania podróży szytych na miarę i wspomniany wcześniej podział na logo odnoszące się do rynku podróży motywacyjnych, czyli Polka Travel z opisem incentive oraz Polka Travel club, skierowana do naszych Podróżników indywidualnych – dodaje Grażyna Woźniczka

Zależało nam na logo uniwersalnym, które można z powodzeniem stosować w różnych mediach i na różnych platformach.

POLKA ma swoim portfolio m.in.: WIRTUALNA POLSKA, NATIONALE NEDERLANDEN, KRUK, SUBARU, BLUE DOLPHIN, GÓRAŻDZE, LAFARGE, KORAL, LEWIATAN, TRIADA, BAGPOL, UPL, DAF, VISTULA, PROFI, PAMAPOL, REN, MERCEDES, PKP ENERGETYKA, SPIŻARNIA, IZBY NOTARIALNE, OKRĘGOWA RADA ADWOKACKĄ, SODEXO i inne.

Źródło informacji: Polka Travel
Uwaga: Materiały publikowane w sekcji Pressroom są artykułami zewnętrznymi, za które odpowiedzialność ponosi podmiot wskazany jako "Źródło informacji". Teksty nie są opracowywane przez redakcję Branding Monitor.

Tematy

Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Branding newsy