Polka Travel zmienia logo oraz stronę. Ciągły, bardzo dynamiczny rozwój marki spowodował potrzebę rebrandingu jako formy komunikacji zmian i osiągnięć branżowych POLKA. Z kolei zmiany na rynku wywołane przez czas pandemii, zmianę pokoleniową konsumentów wywołały potrzebę zmiany wizerunku strony i stworzenie nowych usług.
POLKA TRAVEL powstała 2007 roku. Logo miało subtelną czcionkę, delikatną odręcznie pisaną z logotypem oliwki, nawiązującym do podróży kulinarnych, które od początku były „signature product” firmy – mówi założycielka POLKA Travel, Majka Szura – Przez lata działalność POLKI znacznie się rozszerzyła. Obecnie POLKA podzielona jest na dwie marki: POLKA INCENTIVE dedykowana wyjazdom firmowym oraz POLKA TRAVELCLUB oferująca egzotyczne podróże w kameralnych grupach.
– Z zamiarem rebrandingu nosiłyśmy się od ponad 4 lat, nawet nawiązałyśmy współpracę z profesjonalnymi firmami, ale żadna z propozycji nie spotkała się z akceptacją – mówi Majka Szura – kilka lat temu miałam przyjemność być na wykładzie Wojciecha Mierowskiego. Porywający i bardzo inspirujący wykład z nowatorskim spojrzeniem na aspekt rebrandingu. A Wojtek to pasjonat, kreator zaangażowany, podchodzący do procesu wielopłaszczyznowo, słuchający potrzeb, empatyczny. Wystarczyły dwa spotkania i przedstawiony projekt był strzałem w 10!
Zależało nam, aby w prostej formie przekazać, że stawiamy na rozwój, ciągły ruch i świetnie adaptujemy się do zmieniających się warunków, np. w listopadzie 2020, kiedy tysiące osób zatrudnionych w turystyce straciło pracę, POLKA zatrudniła dwie nowe osoby do firmy.
Wtedy też powstała druga nasza marka, WOWland dedykowana podróżom krajowym. Covid zdecydowanie nas nie zatrzymał.
– Na przestrzeni niemal 18 lat POLKA otrzymała wiele wyróżnień i nominacji, została doceniona przez profesjonalistów z branży nie tylko w Polsce ale i na świecie. Trzykrotnie otrzymaliśmy prestiżową nagrodę Power Awards, w tym dwa razy udało nam się otrzymać ją w kategorii najlepsza agencja incentive oraz osobowość branży. Zdobyliśmy też nominacje do europejskiej nagrody Conventa oraz nominację do Crystal Awards SITE 2024. POLKA jest mocną marką o zasięgu globalnym, stąd chciałyśmy podkreślić te zmiany nowym logotypem. – mówi współwłaścicielka i współtwórczyni marki – Grażyna Woźniczka
Logo POLKA przedstawia zielony, spiralny symbol, jest nowoczesne i dynamiczne, doskonale oddające esencję marki związanej z podróżami.
Kolor zielony, będący wiodącym od zawsze, zostaje, z tym, że teraz ma nową, bardziej intensywną i energetyczną barwę.
Krój liter z subtelnych i pisanych „odręcznie” zamieniony został na elegancką i zarazem nowoczesną, bezszeryfową, przyjazną oku czcionkę.
Spirala to symbol pojawiający się w wielu kulturach na całym świecie. Zawieszka w tym kształcie noszona blisko serca będzie ułatwiać poszerzanie horyzontów oraz osiągnięcie stanu wewnętrznej harmonii i równowagi – life balance i wellbeing są dla nas bardzo ważne! Od zawsze dążymy do ciągłego rozwoju, oferując coraz to nowe doświadczenia podróżnicze, zgodnie z naszą maksymą #tastetheworld.
Naszą misją jest pisanie programów dostarczających unikatowych wrażeń, doświadczeń pełnych emocji, niezapomnianych i inspirujących. Chciałyśmy przekazać nasze wartości poprzez nowoczesny, minimalistyczny w formie znak, który przekaże naszą energię tworzenia, dynamikę rozwoju, dyskretny komfort podroży. – dodaje Majka Szura
Koło to także symbol ziemskiego globu, a nasz zasięg jako marki jest globalny, ponieważ POLKA organizuje wyprawy na wszystkie kontynenty. W ślad za tym idzie nowa strona z możliwością płatności on line oraz zamawiania podróży szytych na miarę i wspomniany wcześniej podział na logo odnoszące się do rynku podróży motywacyjnych, czyli Polka Travel z opisem incentive oraz Polka Travel club, skierowana do naszych Podróżników indywidualnych – dodaje Grażyna Woźniczka
Zależało nam na logo uniwersalnym, które można z powodzeniem stosować w różnych mediach i na różnych platformach.
POLKA ma swoim portfolio m.in.: WIRTUALNA POLSKA, NATIONALE NEDERLANDEN, KRUK, SUBARU, BLUE DOLPHIN, GÓRAŻDZE, LAFARGE, KORAL, LEWIATAN, TRIADA, BAGPOL, UPL, DAF, VISTULA, PROFI, PAMAPOL, REN, MERCEDES, PKP ENERGETYKA, SPIŻARNIA, IZBY NOTARIALNE, OKRĘGOWA RADA ADWOKACKĄ, SODEXO i inne.
Źródło informacji: Polka Travel