Wizerunek Polskiego Związku Kolarskiego
Polski Związek Kolarski jest jedną z najstarszych polskich organizacji sportowych, która w 2020 roku świętowała 100-lecie istnienia. Federacja zrzeszająca polskich kolarzy różnych odmian tej dyscypliny posługiwała się charakterystycznym, acz leciwym już emblematem, wokół którego nie wypracowano zbyt charakterystycznej, ani spójnej tożsamości wizualnej.
Przeprowadzone właśnie odświeżenie ma zmienić ten stan rzeczy i wprowadzić zrzeszenie na zupełnie nowy poziom budowania własnego wizerunku.
Nowoczesność szanująca tradycję
Zaprojektowane we współpracy z agencją Publicon Services nowe logo Polskiego Związku Kolarskiego czerpie z dotychczasowego wzoru, ale odznacza się jednocześnie nowoczesnym i świeżym stylem. Odświeżony znak został utrzymany w barwach narodowych Polski oraz wzmocniony czarnym kolorem, który według medialnych przekazów ma wyrażać stabilność i wiarygodność.
Projekt jest próbą połączenia bogatej historii PZKol z aktualnymi trendami oraz wymaganiami stawianymi przez współczesne techniki kreowania marki. W efekcie przeprowadzonych prac otrzymano nowoczesny, minimalistyczny, lecz nadal bardzo charakterystyczny wzór, wokół którego bez wątpienia można zbudować spójną i interesującą identyfikację wizualną.
Zmiany wizualne odzwierciedlające rozwój federacji
Przeprojektowanie tożsamości wizualnej PZKol stanowi część większego procesu rozwoju jaki zachodzi wewnątrz tej organizacji, o czym mówi Rafał Markowski, prezes Polskiego Związku Kolarskiego.
– Jako związek stawiamy sobie ambitne cele, nie tylko na polu sportowym. Ważny jest dla nas także rozwój na płaszczyźnie organizacyjnej, finansowej i komunikacyjnej. Liczymy, że dzięki odświeżonej identyfikacji wizualnej uda się to osiągnąć i pozyskać nowych partnerów biznesowych. To symboliczne nowe otwarcie w polskim kolarstwie – wyjaśnia.
Nowe logo Polskiego Związku Kolarskiego pojawiło się już na stronie internetowej federacji oraz na jej profilach społecznościowych. Odświeżone elementy identyfikacji wizualnej będą teraz sukcesywnie pojawiać się we wszystkich innych miejscach kreowania marki.
Źródło: Polski Związek Kolarski, Publicon