Łowicz tradycyjnie i nowocześnie
Łowickie logo czerpie z bardzo charakterystycznych lokalnych motywów, które są powszechnie znane nie tylko w okolicach Łowicza, ale wręcz w całej Polsce. Tradycyjny wzór posłużył za fundament powiatowego logo, ale przyjął bardziej nowoczesną, minimalistyczną formę.
Głównym elementem jest motyw wycinanki, dopełniony nazwą jednostki samorządowej, przedstawioną za pomocą prostej, bezszeryfowej typografii, która nadaje całej konstrukcji nowoczesnego wydźwięku.
W podstawowej, urzędowej wersji znaku dominuje barwa granatowa, nazwana na potrzeby systemu powiatowej identyfikacji chabrową widną, ale w identyfikacji przewidziano również użytkowanie innych kolorów.
Nowa, barwna identyfikacja Powiatu Łowickiego
Do dwóch podstawowych wariantów kolorystycznych należy wspomniany wcześniej kolor chabrowy widny, a także kolor ponsowy. Wersja granatowa będzie używana w komunikacji starostwa i sytuacjach urzędowych. Zadaniem drugiego wariantu jest promowanie regionu, turystyki oraz wydarzeń kulturalnych. Są to dwie główne części całej identyfikacji.
Autorzy nowej identyfikacji opracowali ponadto bogatą paletę barw i kreator wycinanek, za pomocą których logo promocyjne może być przedstawione w aż 55 różnych wariantach. Dedykowany generator symboli pomoże także w opracowaniu znaków podległych starostwu instytucji, które będą spójne z przyjętą koncepcją.
Łowicz wzmacnia markę
Celem opracowania i wdrożenia nowego systemu wizualnego było wzmocnienie marki powiatu, a także uzyskanie narzędzia wspierającego spójną promocję samorządu i regionu.
Projekt nowego logo powiatu łowickiego oraz jego identyfikacji wykonało Leniva Studio we współpracy ze Starostwem Powiatowym, Centrum Kultury, Turystyki i Promocji Ziemi Łowickiej oraz Anną Staniszewską.
Źródło: Powiat Łowicki, Łowicz24, Łowiczanin, Leniva Studio