U Jędrusia – firma z bogatą tradycją
Firma U Jędrusia istnieje od 1979 roku i była początkowo rodzinną krakowską restauracją serwującą kuchnię staropolską. Przez ponad 40 lat działalności rozwinęła się do dużego producenta dań gotowych, który zatrudniając dzisiaj ponad 1000 pracowników, wytwarza kilkaset palet produktów dziennie. Wyroby z logo U Jędrusia można znaleźć w każdej sieci supermarketów i dyskontów w naszym kraju, a także za granicą.
Zmiana strategii marki i nowe logo
W wyniku zmiany strategii agencja PND Futura opracowała nowy system wizualny i zaprojektowała od nowa znak marki.
Nowe logo jest estetycznie uproszczone i pozbawione zbędnych, mało czytelnych akcentów, które zaciemniały przekaz. Zniknęła z niego złota obwódka, dopisek nad nazwą, cudzysłów, znak zastrzeżenia oraz gradient w tle. Przeprojektowano również kształt etykiety wraz z proporcjami poszczególnych elementów.
Dzięki tym wszystkim modyfikacjom logo zyskało bardziej nowoczesny, płaski styl, jednak odświeżona typografia charakteryzowana na pismo odręczne utrzymuje w nim klimat tradycji.
Spójna identyfikacja wizualna
Zmiany w strategii zaowocowały także zupełnie nową identyfikacją wizualną, której zadaniem jest wykreowanie spójnego wizerunku, kojarzonego ze smakiem dań i przyjaznym charakterem.
W komunikacie prasowym znajdujemy następującą argumentację – Wprowadzone zmiany mają komunikować kulinarny i przyjazny charakter marki, co dodatkowo podkreśli nowy claim „Cieszy smakiem!”. Operując nowym językiem wizualnym marka chce skutecznie komunikować smak i wygodę swoich produktów oraz niedystansujący profesjonalizm w działaniach marketingowych i employer brandingowych. Nowa identyfikacja wizualna U Jędrusia została oparta na kombinacji trzech wiodących kolorów – białego, czerwonego i niebieskiego – oraz wyrazistej ekspozycji logo. W zaprezentowanych materiałach zabrakło jednak projektu nowych opakowań, które mogą być głównym punktem styku tej marki, a co za tym idzie, odgrywać pierwszoplanową rolę w formowaniu jej wizualnych skojarzeń.





Źródło: PND Futura
Wielka szkoda, że w wizualizacjach zabrakło tego co najważniejsze – designu opakowań. Nie jestem przedstawicielem sieci sklepów więc raczej nie zobaczę wizytówki głównego kierownika marketingu. Nikt do mnie nie napisze na papierze firmowym. Nie jestem pracownikiem bym dostał koszulkę firmową. Na torbę też raczej nie mam co liczyć. W życiu też nie widziałem samochodu dostawczego tej firmy (nie wiem, może przyjeżdżają wcześnie rano, albo późno wieczorem i zaopatrują sklep). Szyldu na siedzibie też raczej nie zoczę – nie wybieram się. Za to jako konsument i potencjalny odbiorca zobaczę opakowanie i to z nim będzie mi się kojarzyć marka, tam będę szukał jej logo, może nawet przeoczę produkt na półce sklepowej gdy zmieni się wzornictwo opakowań.
Interesuje mnie to co na obrazku:
a nie jakieś stockowe/mockupowe fantazje grafika.
Jestem rozczarowany prezentacją logo.
Nie pokazano opakowań bo artykuł traktuje o zmianie brandingu korporacyjnego i logo.
Niestety zmienili rowniez jedzenie.
Nowe opakowanie i nowa receptura dan jest o wiele slabsza i niestety juz nic od nich nie kupie, bo juz smakuje tak jak kiedys a cala grupe tych co to zatierdzili powninni zwolnic!
Cos okropnego!
Kiedys to byla dobra porcja obiadowa a teraz nie ma to smaku,
jest zdecydowanie mniej jedzenia i cos kuzwa zrobili z ziemniakami !
Teraz to moze psu to dac.