Profi to pasztety, ale nie tylko
Profi S.A. jest jednym z największych producentów żywności w Polsce. Firma jest znana głównie ze swoich pasztetów Profi, ale w portfolio posiada również Pasztety Dworskie czy markę zup Jemy Jemy. Logo i opakowania tych pierwszych przeszły wizualną metamorfozę, którą w ubiegłym miesiącu wytwórca zaczął wdrażać na sklepowych półkach.
Nowocześnie, ale znajomo
Nowe logo Profi jest odświeżeniem dotychczasowego wzoru i w dużej mierze bazuje na elementach, które są dobrze znane klientom firmy. W znaku nadal widnieje głowa kurczaka, a pod nią wyraźnie zaakcentowana nazwa marki. Nowością jest umieszczony jeszcze niżej rok rozpoczęcia działalności.
Odświeżony wzór zyskał zdecydowanie bardziej nowoczesną formę. Jest prostszy, pomimo tego że koło na którym widnieje głowa ptaka, nadal wykorzystuje odcienie żółtego i złotego koloru, tworząc przejście tonalne.
Ciekawym niuansem, na który warto zwrócić uwagę pozostaje grzebień kurczaka. W nowym logo układa się on w koronę, co w połączeniu ze złotym tłem może być symboliczną próbą zakomunikowania wysokiej jakości oferowanych pod tą marką produktów.
Nowe opakowania nie złamią dotychczasowych przyzwyczajeń
W procesie odświeżenia marki Profi nie pominięto także opakowań pasztetów, chociaż ta modyfikacja może być najmniej zauważalna przez odbiorców. Opakowania nadal są złote, a fronty z nadrukiem, tak jak dotychczas bazują na ciemnozielonym tle i podobnym układzie elementów.
Nowe projekty są zgodne z podejściem firmy, które nie zakładało rewolucyjnego przeprojektowania, a jedynie dostosowanie wizerunku do współczesnych wymagań rynku.
– Pracując nad nowym logotypem oraz opakowaniami pasztetów Profi, skupiliśmy się na tym, aby nie tylko odpowiadały one aktualnym trendom i oczekiwaniom współczesnych konsumentów, ale także zachowały swój wyjątkowy charakter i podkreślały najważniejsze cechy produktu – mówi Hanna Dulczewska, Senior Marketing Manager w Profi S.A.
Zmiana, która szybko się przyjmie
Najłatwiej zauważalną modyfikacją pozostaje zatem nowe logo Profi z unowocześnionym wizerunkiem kurczaka, ale wkomponowane w te same brandingowe schematy, na których bazowała już poprzednia identyfikacja. Takie podejście minimalizuje ryzyko negatywnego odbioru działań, a w praktyce w dużej mierze podtrzymuje funkcjonujący wizerunek firmy, jedynie delikatnie go aktualizując.
Wprowadzenie zmienionej identyfikacji wizualnej na rynek jest wspierane poprzez kampanię komunikującą smak i przyjemność, opartą na haśle „To jest ten smak”.
Krzysztof Karaś
Źródło informacji: Profi