Sieć działających na całym świecie cukierni Cinnabon, obecnych także w Polsce, przejdzie wizualne odświeżenie. Wpis o tym wydarzeniu na Brand New został co prawda usunięty ze względu na to, że projektu jeszcze w pełni nie uruchomiono, jednak artykuł można przeglądać na Brandcrap.com. Zapowiada się pysznie!
Cinnabon został założony w 1985 roku i jest cukiernio-kawiarnią oferującą różnego rodzaju drobne wypieki oraz kawę. Swoje punkty posiada przede wszystkim w galeriach handlowych i na lotniskach. Cynamonowe stoiska można wyczuć z daleka po specyficznym zapachu unoszącym się wokół nich. Agencja Sterling-Rice Group przygotowała dla firmy ciekawy projekt nowego znaku i reszty elementów identyfikacji, które sukcesywnie prawdopodobnie już wkrótce będą wdrażane we wszystkich krajach.
Nowe logo, mimo wielu różnic, nie sprawia wrażenia jakby było przygotowane z zamysłem przeprowadzenia rewolucji. Wręcz przeciwnie – umacnia dotychczas wypracowaną charakterystykę, ale zdecydowanie podnosi jej standard.
Tak jak poprzednie, zostało oparte na granatowym, „wyprostowanym” szyldzie, wzmocnionym turkusowym odcieniem, a nie jak dotychczas brązową, mniej charakterystyczną barwą. Kolorystyka logo, jak i nowych projektów stoisk, stała się bardziej wyrazista, dzięki czemu wzrosną szanse przyciągnięcia uwagi konsumentów nie tylko samym zapachem. Podoba mi się również nowa typografia nawiązująca do poprzedniego kroju, lecz prezentująca się lepiej. Wygląda bardziej nowocześnie przy jednoczesnym zachowaniu klasycznego wydźwięku. Do tego urozmaicona litera „C” staje się elementem subtelnie, ale sprytnie zwracającym na siebie uwagę. Autor wspomnianego na początku artykułu zwraca jednak uwagę na to, że ostatni znak „N” wygląda jakby był po prostu powiększoną/przeskalowaną małą „N-ką”, a nie odrębnie zaprojektowaną wersją. Wniosek taki wyciąga na podstawie obserwacji grubości litery, która jest, a nie powinna być inna.
Jeśli chodzi o nowy wystrój, warto zwrócić uwagę na kompozycję drewnianych akcentów stoiska z zaproponowaną paletą barw. Projektantom nowego systemu wizualnego cukierni wyszło to niezwykle dobrze i podziwiam, że w tak ciekawy sposób udało im się połączyć te dwa elementy – klasykę drewna z nowoczesną, z pozoru nie bardzo pasującą kolorystyką.
Rebranding Cinnabon, kiedy już na dobre się rozpocznie, ma szanse szybko zawojować rynek. Zmiany powinny przyjąć się bardzo łatwo ze względu na atrakcyjne wykonanie, ale i łagodny charakter, który nie powinien zrazić nawet najbardziej przyzwyczajonych do obecnego znaku klientów. Silną stroną przemiany będzie uproszczone, estetyczne logo, na którym oparto cały system. Niebagatelne znaczenie ma oczywiście kolorystyka przyciągająca uwagę, ale równocześnie nie kłująca odbiorcy w oczy. Co tu dużo mówić – Cinnabon postawił na wysoką jakość i pozostaje nam już tylko wypatrywać rozpoczęcia wdrażania zmian w życie.
Źródło: brandcrap.com