Rozgłośnia stawia na nowoczesność
Rebranding stacji jest całkowitym przeprojektowaniem nie tylko jej identyfikacji, ale i pozycjonowania marki. Rozgłośnia zrywa z dotychczas utrwalonym wizerunkiem, ponieważ chce być postrzegana jako nowoczesne, dynamiczne radio, mające wiele do zaoferowania również młodszemu pokoleniu słuchaczy.
Nowe logo odbiciem aktualnego charakteru stacji
Nowe logo Radia Złote Przeboje ma podkreślać aktualny charakter marki i komunikować jej nowoczesność oraz energetyczną muzykę, która jest serwowana słuchaczom o każdej porze dnia. Przez 25 lat istnienia diametralnie zmienił się profil radia, ale wśród 30-40 latków nadal funkcjonuje przekonanie, że stacja gra przede wszystkim hity pokolenia ich rodziców.
– Czujemy duży sentyment do naszego dotychczasowego znaku, w końcu był z nami ćwierć wieku. Jednak nie oddaje on już charakteru dzisiejszego Radia Złote Przeboje, czyli nowoczesnej stacji, osadzonej we współczesnym świecie, która gra sprawdzone hity – wyjaśnia zmianę Piotr Jaroszewski, dyrektor stacji muzycznych Grupy Radiowej Agora.
Profil marki jest zupełnie inny niż wskazywałyby na to dotychczasowe działania brandingowe i ich dostosowanie stało się niezbędnym wymogiem dla dalszego rozwoju oraz zdobywania nowych słuchaczy.
– […] chcemy, aby nowa komunikacja wizualna skłoniła do włączenia Radia Złote Przeboje w szczególności tych słuchaczy, którzy do tej pory mieli nieco nieaktualną wizję naszej stacji. – mówi Anna Justka, dyrektor promocji stacji Grupy Radiowej Agora.
Duża zmiana wizualna wynika również z faktu prężnego rozwoju pozaradiowych kanałów kontaktu z odbiorcami. Rozgłośnia kładzie bowiem duży nacisk na przestrzeń cyfrową, podcasty oraz swój serwis internetowy.
Nowe hasło stacji
Elementem towarzyszącym repozycjonowaniu marki jest także nowe hasło wykorzystane w rozpoczętej kampanii „Dobre na wszystko”. Slogan w dalszych działaniach będzie rozwijany, dlatego słuchacze w różnych sytuacjach spotkają się z kolejnymi jego formami takimi jak „Dobre na poprawę humoru”, „Dobre na drogę”, czy „Dobre na cały dzień”.
Za projekt nowego logo oraz zmianę identyfikacji Radia Złote Przeboje odpowiada studio TOFU.
Źródło: Radio Złote Przeboje