Szukaj

Reklama

Rebranding Akademii Gitary

Reklama

Nowe logo Akademii Gitary, to temat, który pojawił się już w połowie maja, ale ze względu na brak materiałów w sensownej jakości postanowiłem (nie bez żalu) go przepuścić. Aż tu nagle poratował mnie w końcu autor tego rebrandingu, dzięki czemu z przyjemnością mogę wrócić do tej zmiany.

rebranding-nowe-logo-akademia-gitary

Akademia Gitary to festiwal organizowany w Poznaniu przez Stowarzyszenie Wielkopolan Bona Fide oraz agencję Take-Media. W czasie imprezy odbywają się koncerty, warsztaty, happeningi, czy projekcje filmowe. Organizatorzy mieli już swój znak, mniej lub bardziej rozpoznawalny, ale jak to w każdej dziedzinie – wraz z rozwojem przyszły nowe potrzeby, w tym ta, która z mojego punktu widzenia wydała się najciekawsza – potrzeba zmiany tożsamości wizualnej wydarzenia.

nowe-logo-akademia-gitary

Dotychczasowy znak nie był zbyt oryginalnym, albo może zbyt atrakcyjnym projektem. Zarys gitary w połączeniu z logotypem nie był na pewno jakimś fatalnym zestawieniem, ale brakowało mu trochę charakteru. Nowe logo Akademii Gitary zachwyciło mnie przede wszystkim prostotą i przesłaniem. Uważam, że bardzo wyraźnie widać tutaj odwołanie do strunowego instrumentu przez te z pozoru niewiele znaczące dwie linie i dwie kropki wewnątrz okręgów, które kojarzą mi się z uchwytem gitary. Pierwsza moja myśl: „wszystko kręci się wokół gitary”. A tak opisuje je twórca, Maciej Kawecki ze studia Brandburg:

„Założeniem identyfikacji wizualnej było odświeżenie wizerunku festiwalu oraz otwarcie go dla szerszej publiczności. Organizatorom zależało jednak na zachowaniu w pewnym stopniu akademickiego charakteru tego wydarzenia. Stąd proste w formie, geometryczne logo, wręcz matematyczne  – jak zapis nutowy. Identyfikacja jest zabawą z formą pięciolinii zawartą w znaku, zmienia ona kształty i formy, kadruje się, otwiera lub zamyka, przybliża do nas lub oddala, wciąga w abstrakcyjną grę, pozostając jednak zawsze rozpoznawalnym znakiem Akademii Gitary. Do tego dochodzą kolory. Takie mobilne potraktowanie identyfikacji pozwala zilustrować bogactwo doznań, odczuć i emocji które muzyka w nas wywołuje […]”

koszulki-akademia-gitary

Nie wiem, czy autor trochę nie przebarwił, ale gdyby się uprzeć, ostatecznie byłbym w stanie to kupić. Ta wspomniana modułowość (mobilność) znaku, którą dobrze widać np. na koszulkach, jest moim zdaniem dużym potencjałem, bo umożliwia zbudowanie naprawdę ciekawej identyfikacji. Mimo prostoty nowe logo istnieje pewien charakter i punkt odniesienia. Zwykle są to właśnie te dwa drobne elementy – poprzeczne na pięciolinii kreski i dwie kropki. Bardzo mi to przypadło do gustu, chociaż tę pięciolinię osobiście bardziej postrzegam jako struny gitary.

akademia-gitary-nowa-identyfikacja-wizualna

Dużą zaletą nowej identyfikacji Akademii Gitary jest także wysoka moim zdaniem przejrzystość i czytelność wszystkich elementów. Podoba mi się również pomysł na sprytną modyfikację logotypu, który można z łatwością przystosowywać na potrzeby festiwalu, stowarzyszenia, czy innych okoliczności.

akademia-gitary-plakaty

akademia-gitary-nowa-wizytowka

Jeśli chodzi o trochę krytyki… cóż, ciężko jest mi znaleźć coś, do czego można by się przyczepić. Być może dlatego, że to logo naprawdę mi się podoba, a całą identyfikację uważam za projekt na wysokim poziomie, który łączy w sobie jednocześnie duży minimalizm, jasny przekaz i atrakcyjną formę. Niewykluczone jednak, że Wy znajdziecie coś, co pominąłem przez swój subiektywizm ;)

Skomentuj artykuł